Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarna är ute och jag har satt igång en tvätt. Nu är jag verkligen glad att jag lade pengar på en avfuktare, annars hade det varit nästan omöjligt att torka tvätten. Fuktigt och regnigt både inne och ute (ja, inte regnigt inne, tack och lov :D !). Min avfuktare har faktiskt något torka-tvätten-läge också, men jag tror att jag bara kör på det vanliga eftersom den ju inte står i en tvättstuga.
 
I eftermiddag/kvall har barnbarnen och jag gjort en vulkan. Det vill saga en flaska med papper och kartong som utfyllnad utanpa som ett berg med flaskoppningen i toppen. Det star nu pa torkning i garaget.

Efter att berget sattes pa torkning har barnen och jag raknat mynt. Vi har en stor burk helt full ... de flesta mynt ar "quarters", en fjarde dels us dollar alltsa. 4 aringen har lekt med med mynten, raknat (typ, 1,2, 3, 4, 12, 41 ... det ar viktigt att han vinner over sin 6-ariga syster :p)

Nar vi var klara med det for dagen sa raknade vi upp 5 rader med 4 quarters i varje rad ... och jag kande mig smatt desperat (dock mycket imponerad) av 6-aringens uppfinningsrikedom pa fragan hur manga usd det kunde vara. Hon var helt klar over hur mycket varje rad var vard, men nar jag fragade om alla 5 rader blev det total stopp. Det tog nog narmare 3 minuter innan hon stannade till, tankte, och svarade ratt.

I morgon bitti ska de fa mala berget gratt i olika nyanser efter att jag (mycket diskret) smiter ut innan de ar vakna och fixar till ett par saker pa berget. Halet i toppen maste ju faktiskt vara oppet for att det ska kunna bli nagon eruption.:D

Dags for sangen. I morgon ska mycket hinnas med.
 
Ordentlig kondensation pa fonstrena imorse - nu har hosten kommit pa riktigt.
Hort dock att hyresvarden kan vara pa vag att byta ut vara fonster mot dubbelglasade - det vore en helt otrolig grej.
Vi har fyra olika firmor ute i varas for att ge offert, och nu finns det kanske en overkomlig prisbild.
 
Sitter och stickar medan sonen leker och ser på Blippi.

Skrattat lite för mig själv åt jägarna som åkt förbi; häromkring finns det två typer av jägare:
1. Super-snobb-ligan som kommer åkande i nästan identiska, sprillans nya SUVar av dyrt märke.
2. Redneck-wannabes som kör runt i stora pick-uper med gigantiska ljusramper och gärna camoflagemålade.

Idag var det kategori 1 som körde förbi i ett pärlband av blänkande dyrbilar. 😆
 
Sååå väntas det tydligen storm i eftermiddag....Som om det inte räckte med i det närmaste stormbyar ett par dagar redan tidigare I veckan! Nehej försöka ta sig ut och åka till stallet utan att honkatten smiter med ut; hon är grinig för hon får vara inne åtminstone idag men drar man på sig sår så och så slipper hon riskera blåsa bort i skitblåsten 😝🤣.
 
Ska äta tidig lunch strax sen till stallet för städdag. Känns som allt blev upp och ner den här helgen men det blir väl kanske bra tillslut. Halsbrännan fortsätter och stress över saker som krånglar gör det ju inte bättre. Känns som jag äter fel mat hela tiden också 😑

Sonen är sjuk också och exet hörde av sig. Det gör ju inget iof, men det är en stress det med. Vill bara vara ifred min barnfria vecka.

Blä! Punkt.
 
God morgon. Hur kan illamåendet fortfarande sitta i?! De är nu knappt tre dygn sedan jag tog den sista panadolen och mår fortfarande piss och helvete. Uppenbarligen har magslemhinnan bränts bort igen och det kommer ta år innan jag kan ta en pandadol igen :banghead:

Nåja vackert väder ute och min rygg mår lite bättre. Jag får väl trösta mig själv med att iaf så kommer jag inte överäta. Ska ta tag i städningen senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 426
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp