Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på "den svenska tinderbedragaren" och jag upphör nog aldrig att förvånas över hur blåögda folk faktiskt kan vara 🤷‍♀️

Nu är ju de där bedragarna skickliga på att manipulera folk... och jag tycker inte om victim blaming. Sedan råkar jag dessutom känna en av kvinnorna i programmet. Det är inte en blåögd person men en som gärna tror gott om andra och har en grundläggande välvilja.
 
Har ingen vettig mat hemma, igen, men lagar nåt av det som finns och handlar imorgon. Fick bli lite ugnsgrönsaker och en panerad fisk 🤷‍♀️ Det värsta är bara att jag inte har någon mjölk till kaffet imorgon :cautious:

Försökte få till en pizzadejt ikväll men det sket sig, typiskt! 😅
 
Nu är ju de där bedragarna skickliga på att manipulera folk... och jag tycker inte om victim blaming. Sedan råkar jag dessutom känna en av kvinnorna i programmet. Det är inte en blåögd person men en som gärna tror gott om andra och har en grundläggande välvilja.

Att jag tycker folk är blåögda är knappast victim blaming.
 
Min mage har verkligen strejkat. Frustrerande eftersom det innebär att blodsockret leker berg och dalbana. Påminns om varför jag slutade äta panadol i nästan 30 år. Varför kan inte ipren vara snällt mot mina njurar :down:
 
Grattis på din dag @Tualma!

d35ef80f56e34d57a802531b7de4cf87.jpg


fbc46df1f6eaecf64afee126386cddbc.jpg


Det blev två för jag kunde inte välja :D
 
Jag startade dagen med att printa ut 4 "bocker" om "girl scouts badges". Deras marken de kan fa genom att lara sig mer om amnet och utfora enkla grejor. Tva ar om pengar och ska hjalpa barnet att forsta saker som budget och att spara till dyrare saker. :) Det behovs och barnen's pappa (min yngsta son som kan tankas ha blivit en smula bortskamd under sin uppvaxt :o) behover ta tag i det hela med dottern.:sneaky:

En badge om robotics som jag tankt att min andra son har uppe i Oregon skulle hjalpa till med. Han var med pa ett team och byggde robots pa universitetet och de reste runt och tavlade med sin robot ... det galler att satta fart pa familjen har :D

Barnen och jag ska gora en vulkan och lara oss om Mt. St. Helen och alla andra aktiva vulkaner har i PNW i dag. Det finns 13 aktiva vulkaner i Washington och Oregon :cautious: Alla i Caskades bergs kedja eller narmare havet. Den narmaste ar lite mindre an 2 timmars bilvag harifran. Det ar helt klart en bra grej for barnen att kunna lite om vulkaner och lara sig fakta sa de inte blir jatte radda om det blir en eruption da vi alla vet hur dramatiskt det framstalls aven om det kanske inte alltid ar det.
 
På jobb. Sjukt omotiverad och vet inte riktigt hur jag ska ta tag i dagen men det får lösa sig.

Sagt nej till tapetsering. Får lösa det själv på något vis. Kommer inte ha råd. Vet ju inte vad jag får ut mm så bäst att hålla i allt.

Ska även sälja av lite hemma.

Äga 2 hus och betala för på 1 sjuklön är inte så roligt :/
Du bor inte inom rimligt avstånd från Göteborg/norra Halland? Jag gillar att tapetsera 😃
 
Ser på Rapport, eller snarare lyssnar, ser på datorns skärm. Haft en slö dag idag, avbokade boendestödet och sov på em. Skönt. Ätit plättar till middag. Snart är dagen slut. Skönt, vill krypa i säng. :sleep:
 
Fast de hjälper ju inte bättre för att du tar tre istället för två, det är inbillning, inget annat. Sök hjälp för din överkonsumtion istället.

Nja, jag tycker definitivt att det inte räcker med två. Men hursom ska jag inte äta en enda till eftersom min mage strejkat. Så får hitta något annat helt enkelt. Känns hårt just nu att ipren går bort.

Min mage har alltid varit överkänslig för panadol av olika anledningar och jag tagit både två och tre och ja, det bli skillnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 426
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp