Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa, nu har jag suttit och letat efter science experiment att gora med barn. Barnbarnen ar ju betydligt yngre an de jag undervisade som larare men nu kanner jag mig redo ... sa en del grejor till olika experiment ar bestallda och, viktigast av allt, var sin "note book" att skriva och rita om experimenten i.

Det forsa blir till helgen att gora en vulkan ... och sa kan vi prata om alla vulkaner haromkring och sarskilt Mt. St. Helen (Den som mer eller mindre exploderade 1980 och ligger i Washington men bara ett par timmar harifran). Jag har ocksa tankt mig att vi kan aka till Mt. St. Helen och titta pa deras "interactive visitors center" med massor av grejor fran sjalva utbrottet, men forst ska vi lara oss lite mer om vulkaner!
 
La mig på sängen. Träffade ny läkare via psykiatrin idag och han bad mig fylla i MADR-S skattningsformuläret eftersom det var ett bra tag sedan senast och jag hamnade återigen i svår depression-facket. Inte oväntat. Nu bara hålla sig ovanför ytan fram tills nästa möte vecka 47, för livskvalitet är inte ens lönt att tala om.
 
Jag tycker sådant är skitkul men jag är ju en pladderfia :angel: Jag tror det är svårt att säga något som är "fel" på sådana där events, det är värre om en blir intervjuad av en journalist :cautious:
Jag borde egentligen tycka om det, för jag är väldigt pratsam av mig och gillar att träffa nya människor, men just när det är knutet till jobbet är det för mycket prestation och mindervärdeskomplex inblandat för att det ska kännas roligt. Ja ja, det gick bra den här gången i alla fall! :)
 
Nedbäddad i sängen med huvudvärk och choklad. Gud vad skönt att den här dagen är över! Den har innehållit alldeles för mycket av allt, samtidigt som lite lagom många saker krånglat. Har även varit extremt allergisk hela dagen och nyst säkert tio gånger i timmen samtidigt som näsan kliar och rinner så att jag håller på att bli tokig. Jag fattar inte alls vad det beror på men hoppas att det går över tills imorgon, för usch vad vissen jag känner mig! Lyckades hålla det i schack hyfsat under eventet i alla fall, det är alltid något. Ett tag trodde jag att jag skulle bli tvungen att ställa in jag med!
 
Undrar om vår älskade och saknade katt ❤ besökte oss då det lät som ungkatten åt ur honkattens skål så sa till honom "vad gör du och hans namn ?" Men han låg ju i kattmöbeln...! 🙃.
I stallet blev det pyssel idag då det ju blåst och blåser typ storm hela dagen; fick pållan lite klippt och provade nya benskydd och det var längesen de flesta ur stallgänget fikade ihop och så soffhäng med älsklingen till veckans bonde, mysigt det med 🥰.
 
Sovit skitdåligt. Mår inte bra.. men är på jobbet och har redan jobbat bort allt som kom in igår. Nu väntar jag på att klockan ska bli nio
 
Dessa helvetes drömmar.
Dag tolv med förkylning.
Dag nio med huvudvärk.
Ja jag är bitter och grinig.
Men det går åt rätt håll.
Jobb idag och sen är det helg.
 
Fick reda på sent igår att jag måste till sjukhuset för att ta lite prover. Så måste göra det innan jobbet. Men får inte tag på chefen för att fråga om det är okej då han inte börjat jobba än. Lite stressigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 428
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp