Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och laddar upp för kvällens "networking event". Bland det mest obekväma och jobbiga jag kan tänka mig, men kollegan som vanligtvis går på den sortens event å företagets vägnar har blivit sjuk så då föll lotten på mig. Ja ja, det ska vara nyttigt att kliva utanför sin comfort zone ibland har jag hört! Försöker mest mota bort katastroftankarna och tänka att det absolut inte kommer att bli lika illa som jag tänker mig. Jag kan ju min bransch och mitt företag väldigt bra, och oavsett om jag skulle råka säga något som jag själv tycker var lite halvbegåvat så kommer övriga inblandade förmodligen inte ens märka det. Så det så. Heja heja!
Känner igen det!
Lite som att ta vernissage för en utställning man är med på, mingel. Usch. 😅
 
Hemma igen.
Förutom mina tänkta ärenden svängde jag förbi Blomsterlandet och köpte en höstplantering och en pumpa att ha ute.

Där blev jag också inspirerade till att göra en höstkrans att ha på ytterdörren. (Hur jag ska hänga dit den blir nästa problem.😅)
Så köpte även med lite bindtråd och en kransram. På vägen hem åkte jag min sk. "scenic route" så jag kunde stanna och se om jag hittade något roligt att plocka med hem från skogen. Så lite blåbär+lingonris, kottar och lite ljung fick följa med. Samtidigt som jag fick några minuter i lugnet där.

Nu ska jag hitta något att laga till middag.
 
Tvättar. Woho. Men jag är ändå rätt glad idag, även om andra känslor också tar plats iom att livet är kaos. Jag fick en återbudstid hos "min" tatuerare igår, så nu är min nya tatuering halvfärdig (skulle annars påbörjas i november och bli klar i mellandagarna). Och den är SÅ fin! :love::bump:
 
I natt hade sambon drömt att någon globalt känd TV-snubbe jag inte vet vem det är kom hit och vi åkte i bil alla 3. Då skulle jag plötsligt flytta till tv-mannen i USA. Det sa jag bara så där i bilen. Inga konstigheter liksom efter 8 år. 🤷‍♀️😂
Sambon hade bara: ”Men vi har ju just flyttat hit. Är du säker?” Och ja det var jag ju absolut. 😅

Nu är han och handlar middag ”fast du ska flytta till TV-mannen.” 😂
 
Hemma igen.
Förutom mina tänkta ärenden svängde jag förbi Blomsterlandet och köpte en höstplantering och en pumpa att ha ute.

Där blev jag också inspirerade till att göra en höstkrans att ha på ytterdörren. (Hur jag ska hänga dit den blir nästa problem.😅)
Så köpte även med lite bindtråd och en kransram. På vägen hem åkte jag min sk. "scenic route" så jag kunde stanna och se om jag hittade något roligt att plocka med hem från skogen. Så lite blåbär+lingonris, kottar och lite ljung fick följa med. Samtidigt som jag fick några minuter i lugnet där.

Nu ska jag hitta något att laga till middag.

Det finns krokar att hänga på dörrbladet just för kransar:

https://www.rusta.com/se/sv/kranshangare-till-dorr-p772603010101.aspx
https://www.amazon.se/Julkrans-justerbar-metallkrans-kranshållare-juldekoration/dp/B08HMDD6LD

:)
 
Min lille gullhäst var tokhalt och släpade ena fram vid insläpp igår. Idag samma typ. Lyckades få hit veterinär mitt i veterinärbristen som tur var. Så bussigt att han kom trots att han redan var galet sen och hade noll tid egentligen. ❤️
Så nu är lille häst ordinerad boxvila och medicin. Hoppas, hoppas lllle älsklings-pys repar sig av det. Annars får vi utreda vidare efter helgen.
Han och hans nya ponnykompis har skrikit efter varann idag när den varit ute. ❤️
 
Min lille gullhäst var tokhalt och släpade ena fram vid insläpp igår. Idag samma typ. Lyckades få hit veterinär mitt i veterinärbristen som tur var. Så bussigt att han kom trots att han redan var galet sen och hade noll tid egentligen. ❤️
Så nu är lille häst ordinerad boxvila och medicin. Hoppas, hoppas lllle älsklings-pys repar sig av det. Annars får vi utreda vidare efter helgen.
Han och hans nya ponnykompis har skrikit efter varann idag när den varit ute. ❤️
Men så trist att läsa. Det värsta som finns är ju när djuren mår dåligt. 😓 Hoppas att han blir bättre snabbt så han kan umgås med ponnyn igen.
 
Men så trist att läsa. Det värsta som finns är ju när djuren mår dåligt. 😓 Hoppas att han blir bättre snabbt så han kan umgås med ponnyn igen.
Tack! ❤️
Ja, skitjobbigt och också skitjobbigt när man inte riktigt vet varför.
Sambo är ju kiro på ekipage och anses av veterinärer bra på att gå igenom och hitta var det sitter även veterinärt, även av veterinären som nu kom ut.
När jag sa att ingen av oss hittar något som bör ge så stora symptom blev han mkt nyfiken. Och han hittade inte direkt ngt heller. ”Intressant case!” tyckte han. 🤷‍♀️
Så nu hoppas vi på fläkskada som antingen ger smärta vid lyft av benet eller svullnad kring nerv dit. Så dessvärre boxvila och medicin över helgen för att hålla honom stilla. Är det inte bättre då får vi rota mer i det.
Så jag hoppas, hoppas han kryar på sig! ❤️
 
Tack! ❤️
Ja, skitjobbigt och också skitjobbigt när man inte riktigt vet varför.
Sambo är ju kiro på ekipage och anses av veterinärer bra på att gå igenom och hitta var det sitter även veterinärt, även av veterinären som nu kom ut.
När jag sa att ingen av oss hittar något som bör ge så stora symptom blev han mkt nyfiken. Och han hittade inte direkt ngt heller. ”Intressant case!” tyckte han. 🤷‍♀️
Så nu hoppas vi på fläkskada som antingen ger smärta vid lyft av benet eller svullnad kring nerv dit. Så dessvärre boxvila och medicin över helgen för att hålla honom stilla. Är det inte bättre då får vi rota mer i det.
Så jag hoppas, hoppas han kryar på sig! ❤️
Hovböld?
 
Nej, det sitter högt om man ser till hur han rör sig. Inte heller värme, puls, svullnad etc lågt. Har klämt igenom hoven i fall att också.
Vi har just flyttat hit. Och han och kompisen bytte hage den dagen. Det var också lite halt i gräset etc. Han är rätt hög i energi och kan säkert sprungit lite i hagen IOM omställningen. Han brukar fixa att springa så. Men jag tycker hovslagaren ändrat vinklarna på hovarna, negativt, vid senaste skoning som jag inte var med på. Så det kan ju också påverkat.
Det är just det släpandet och att han har svårt att få fram benet som är mest framträdande. Han står på benet och belastar fullt. Kan avlasta andra ben med mer vikt på det halta. Så just att belasta verkar inte värst. Utan att röra sig.
 
Nej, det sitter högt om man ser till hur han rör sig. Inte heller värme, puls, svullnad etc lågt. Har klämt igenom hoven i fall att också.
Vi har just flyttat hit. Och han och kompisen bytte hage den dagen. Det var också lite halt i gräset etc. Han är rätt hög i energi och kan säkert sprungit lite i hagen IOM omställningen. Han brukar fixa att springa så. Men jag tycker hovslagaren ändrat vinklarna på hovarna, negativt, vid senaste skoning som jag inte var med på. Så det kan ju också påverkat.
Det är just det släpandet och att han har svårt att få fram benet som är mest framträdande. Han står på benet och belastar fullt. Kan avlasta andra ben med mer vikt på det halta. Så just att belasta verkar inte värst. Utan att röra sig.
Ok. Håller tummarna för att det ger sig.
 
Nej, det sitter högt om man ser till hur han rör sig. Inte heller värme, puls, svullnad etc lågt. Har klämt igenom hoven i fall att också.
Vi har just flyttat hit. Och han och kompisen bytte hage den dagen. Det var också lite halt i gräset etc. Han är rätt hög i energi och kan säkert sprungit lite i hagen IOM omställningen. Han brukar fixa att springa så. Men jag tycker hovslagaren ändrat vinklarna på hovarna, negativt, vid senaste skoning som jag inte var med på. Så det kan ju också påverkat.
Det är just det släpandet och att han har svårt att få fram benet som är mest framträdande. Han står på benet och belastar fullt. Kan avlasta andra ben med mer vikt på det halta. Så just att belasta verkar inte värst. Utan att röra sig.
Min häst fick så när det var nerver i kläm i ryggen. Men får hoppas det inte är så illa. ❤️
 
Ätit två päronsplitt och ska se på Fixer to Fabulous när de renoverar ett shelter:) Kanske mer... päronsplitt
Är sjuk då, ingen missbrukare av päronsplitt:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 905
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 428
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp