Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov gott i renbäddad säng. Låg en halvtimme längre än planerat. Det är lov så jag kan flexa lite.
Ätit mammafralla och druckit första kaffekoppen.
IMG_4551.jpeg
 
Talgoxarna var riktigt hungriga i dag! Ikarinas dotter (jag måste komma på namn snart) kom och var sjöblöt. Nu sitter hon inne på fönsterbrädan och torkar på en bit papper med egen matskål.
Då och då blir hon rädd, kvittrar till och flyger ut, sen smyger hon sig in och sätter sig på pappret igen :D
 
Ligger och drar mig och lyssnar på blåsten ute, odjuren har fått frukost och nu ligger katterna under täcket hos mig igen. 😻

Efter jobbet ikväll ska jag hämta en tupp och en höna som jag fått, passar bra att det hunnit bli mörkt innan jag är hemma så de andra gått och lagt sig när vi kommer hem. :)
 
Jobbar hemma idag.

Precis haft målaren här. 3 000,- kommer det kosta att tapetsera om sovrummet. Helt klart värt det. Vete tusan vart jag ska få pengarna ifrån med minskat kassaflöde men det får lösa sig.

Påsbytena fungerar fortfarande. jag har tänt i brasan och ska straxs ta en kort promenad med hundarna.

Helt ok dag idag hoppas jag
 
Vilka kontraster i vädret! Efter ett par kalla mornar och lite frost är det istället drygt 15+ grader! Såhär års föredrar jag absolut det förstnämnda!
Åhåjaja skulle städa och tvätta ikapp idag tänkte jag men hittade visst först "partyhallen" på nätet så börjat spåna lite i julklappsideer med, hög tid då jag vägrar stressa med det i december!
🙂
 
Jag har blivit kallad troll och fejkkonto för att jag inte har en bild på mig som profilbild. Sociala medier är på stort allvar för många
Mm, finns ju falska konton med bild på en person, hur ska man veta om det är samma person som har kontot, liksom.
Jag hade bild på mig själv förut men då fick jag rätt ofta meddelanden från främmande män, ofta bara en bild på en blomma eller blombukett. Så nu har jag en neutral profilbild.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp