Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med sambon, på hans jobb idag hade han fått frågan av en kollega om jag inte var rädd då vi bor så nära skogen och är hemma själv så mycket. Han hade svarat "nä, hon tittar mycket på true crime och har sett en serie där de dödar alla monster(Supernatural). Det är den som försöker bryta sig in i kåken som ska vara livrädd för henne".

Ibland undrar jag hur bindgalen jag framstår som när han berättar om mig. :o
Frågan är vad skogen hade för roll i det hela. Som när vi köpte huset svägerskan hade stora bekymmer för sambon jobbade natt.... Jag - :eek::eek::eek::eek: ja för jag hade ju bara sovit ensamen hemma från jag var 10 år ... hon ansåg att det inre var samma sak.
 
Frågan är vad skogen hade för roll i det hela. Som när vi köpte huset svägerskan hade stora bekymmer för sambon jobbade natt.... Jag - :eek::eek::eek::eek: ja för jag hade ju bara sovit ensamen hemma från jag var 10 år ... hon ansåg att det inre var samma sak.
Misstänker att den kollega som frågade dels har mycket livlig fantasi, dels aldrig satt sin fot i ett bostadsområde utan gatlysen. ;)
 
Frågan är vad skogen hade för roll i det hela. Som när vi köpte huset svägerskan hade stora bekymmer för sambon jobbade natt.... Jag - :eek::eek::eek::eek: ja för jag hade ju bara sovit ensamen hemma från jag var 10 år ... hon ansåg att det inre var samma sak.
Känns betydligt säkrare att bo på landet nu med alla mordbränder, sprängningar och skjutningar som pågår i städerna. Mörkret är din vän. :up:
 
I skogen lurar alla monster och rabiata massmördare.







Tycks folk tro.
Det måste vara oerhört målmedvetna seriemördare som orkar ta sig genom sly och igenväxt skog i mörkret utan pannlampa bärandes på mordvapen, tänker att risken för att ramla framlänges och bli attackerad av en flock sura grävlingar för man trampat ner i ett gryt är rätt stor. Då är man mycket hängiven sitt mördande. :D
 
Dags att sova. Försöker lura mig själv att jag ska göra något viktigt imorgon så jag måste gå upp i tid. Vad ska jag hitta på? 😅
 
Efter härlig ridning och lattja lite med travhoppning över låga krysshinder 😍 då vi ju inte är igång ordentligt (körde p&j på hemmaplan 😊) och många timmar sedan lunch var det då inte alls tokigt med smörbakad lax till middag ikväll när älsklingen kom hem 😋 men nu är det hög tid att krypa ner i sängen och läsa lite och vartefter somna 😴.
 
Pratat med sambon, på hans jobb idag hade han fått frågan av en kollega om jag inte var rädd då vi bor så nära skogen och är hemma själv så mycket. Han hade svarat "nä, hon tittar mycket på true crime och har sett en serie där de dödar alla monster(Supernatural). Det är den som försöker bryta sig in i kåken som ska vara livrädd för henne".

Ibland undrar jag hur bindgalen jag framstår som när han berättar om mig. :o
Åh Supernatural! 😍❤️ #team🐿️
 
Det känns lite kasst att bara hoppa in för att skriva om detta, men jag har inte riktigt tid att hänga med i tråden och jag vill inte heller prata med kompisarna eller fb om det ifall de vet var de kan hitta podden. 😅 Jag har i alla fall bokat tid för inspelningen nu och försöker fylla i en del frågor de hade i briefen jag fick. De vill ha lite bakgrund och bio.
Podcastsnubben har hört av sig och säger att jag är välkommen att höras på telefon först om jag vill, men det känns nästan ännu värre. Han verkar dock väldigt snäll och tillmötesgående. Vi kommer även att kunna se varandra på video och eventuellt kan visst material )med mitt medkännande) användas på sociala media så jag måste prata med chefen så att jag får gå hem tidigt och göra mig lite representabel samt fundera på vad jag vill ha som bakgrund. Förhoppningsvis är djuren villiga att vara rekvisita.

Jösses, måste jag färga om håret nu igen?! 😂
 
Försöker varva ner och ställa in kroppen på sömn medelst slösurfande. Inte den bästa metoden, jag vet, men just ikväll är det lite jobbigt mycket som snurrar i huvudet (dels p.g.a dagens psykologbesök, dels p.g.a tre olika jobbiga moment som jag måste klara av imorgon) så jag behöver hålla hjärnan sysselsatt med något lättsamt. Funderar på att slå till och skaffa Netflix igen så att jag kan sysselsätta mig med senaste säsongen av den hopplöst fåniga men ack så beroendeframkallande serien Virgin River. Längtar tills imorgon kväll, då kan jag andas ut lite efter några jobbiga dagar!
 
Pratat med sambon, på hans jobb idag hade han fått frågan av en kollega om jag inte var rädd då vi bor så nära skogen och är hemma själv så mycket. Han hade svarat "nä, hon tittar mycket på true crime och har sett en serie där de dödar alla monster(Supernatural). Det är den som försöker bryta sig in i kåken som ska vara livrädd för henne".

Ibland undrar jag hur bindgalen jag framstår som när han berättar om mig. :o
Salt and burn! 🧂🔥
För mänskliga monster vet jag inte riktigt vad lösningen är men osannolikt att de är ute och promenerar i skogen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp