Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inget konstigt att må skit när man är gravid, det har läkaren helt rätt i. Det innebär dock inte att man måste klara att jobba.
Jag fick feber för första gången på många år för ett tag sen. Mådde inget vidare. Insåg att jag ändå mådde bättre än när jag var gravid. Ingen förväntar sig att man ska jobba med feber, men som gravid kan man må hur kasst som helst och ändå förväntas jobba för ”graviditet är ingen sjukdom” 🙄
Prata med mvc och be om läkarkontakt, dom är bättre på det är vanliga vc.
Jag var illamående i 9 månader min första graviditet. Det var bara en handfull dagar jag inte mådde illa alls, det vanligaste var att jag mest låg ner om dagarna för det var det enda som gjorde att illamåendet var mindre. Visst är graviditet ingen sjukdom men som du skriver kan man ju må riktigt kasst som gravid, inte bara lite morgonillamående och foglossning som det står i böckerna typ.
 
Har tittat på lite klipp av Girl with the dogs, är inte ett dugg intresserad av grooming av hundar men tycker ändå att det är intressant att kika på ibland! :)

Är trött och har huvudvärk, ändå nöjd med att den inte kommer lika ofta som tidigare, inte förvånad att den kom nu dock. Lite synd ändå för jag hade i tankarna att krypa i säng redan nu för att försöka läsa en bok jag fick köpte och fick skickad till mig, jag kan ju inte riktigt läsa så får använda mitt elektroniska förstoringsglas och då kanske huvudvärk inte är en så bra början. Vill ju läsa boken och inte lyssna på den, tror inte den kommit ut som ljudbok ännu heller. Det är psykologen jag gick till i Skåne som skrivit boken, så jag är ju nyfiken på den!
Får se vad jag gör, väntar en stund så att Alvedonen verkar, äter lite först också.

På tal om böcker släpper en nyköpingförfattare en ny bok den 13 oktober, så den ska jag förstås köpa, och sedan lyssna på som ljudbok när den släpps :D Älskar ju böcker i fysisk format så helt ärligt känner jag en viss längtan tills jag kan promenera in på akademibokhandeln här och köpa den, något måste man ju se fram emot :D
 
Funderar på vart mina pengar tagit vägen. Det är närmare 500 och de skulle vara mkt välkomna.

Kassören betalade mina utlägg i torsdags, dvs för en vecka sedan. Bär lite emot att kolla med banken för jag tecknar också kontot. :o
Tidigare ersättningar för utlägg har kommit efter några få dagar.
Hoppas att de dyker upp… Kolla med kassören?
 
Har jättekul såhär på fredagskvällen .... not.
Fick första utkastet till arvskiftesavtalet för pappas arv kl 20:40 från juristen och har sedan dess suttit med det och försökt förstå det :banghead: Har t.o.m gjort ett Excel dokument i förhoppning om att förstå saken bättre.

Skadar inte att man upptäcker två felaktiga saker i det ... gör mig inte mindre frågande för två (höga och viktiga) siffror som jag ifrågasätter :arghh:
Typ, vart kom de där 13 000 kr från? Eller de där drygt 500 000 som mamma tydligen ska betala :eek: (Hon säger att hon förstår en del av den där summan, jag räknar och det går ändå inte ut - drygt 110 000 kr extra som jag har ingen aning om var de kommer ifrån :cautious:)

Vad 17 betyder påföres i arvskiftesavtal ens?? :arghh:
 
Var inte helt lätt att få tag i ett speciellt regntäcke i pållans storlek i just vinröd då tydligen alla ville ha det och inte det blå, så även jag 😍😄 när jag hade bestämt mig för ett till istället för att använda min gamla hästs i reserv som är för stort för pållan 😄. Hööks i grannstan hade två och var snälla och la undan ett tills sambon och jag åkte dit ikväll; fick det i för tidig födelsedagspresent av älsklingen 🥰.

På vägen hem tog vi med fredagsmiddag från Kina Thai 😋 och det var då skönt att komma hem till soffan och se Idol efter att ha kört i mörker och blöta; så ovant första gångerna efter sommaren 😄 och skönt med ledig helg 😊. Fick faktiskt bli att elda en stund även ikväll då det ju blåser så hiskeligt; när andra har blåst har vi storm- det är sen gammalt 😆😄.
 
Herrejösses, vi kom fram till att summorna av vad vi ska få av arvet (enligt juristens beräkning) och behållningen att fördela är dessutom fel - skillnaden ligger på runt 350 000 kr! :eek:🤯

Med tanke på hur dyr juristen är så tänker jag att det minsta man kan be om är att siffrorna kontrolleras ordentligt, att vissa uppgifter hamnar fel kan man förstå men när det blir fel på siffror som de själva räknat fram ... :cautious:
 
Sitter och väntar på min avlösare som kommer sent pga att SL dragit in en avgång. :meh:
Ser på prognosen att det ska blåsa en hel del idag så ska passa på att hänga ut tvätten. :up:
 
Ser på film och funderar på dagen. Galet ont i öronen igen vilket begränsar mina urval. Funderar på att vandra i skogen och kanske även grilla om det är uppehåll.
 
Måste plugga lite. Har ett par kapitel i boken Graphic Design som jag borde ta mig igenom. Nästa inlämningsuppgift har lagts ut och jag kände lite...HJÄLP.... :eek: :D ! Den lät rätt kul, men samtidigt komplicerad. Och den ska vara inne senast fredag kl 12 (jättekonstig sluttid - brukar ju vara senast midnatt).
 
Herregud vad det blåser ute! Hade tänkt gå långpromenad i skogen innan jobbet idag, men jag vågar nog inte trots allt. Vill inte få en gren i huvudet och med tanke på hur de gallrat ur skogen här nu så är det lätt för vinden att ta tag i precis vad som helst. Får se vad jag hittar på. Några timmar kvar innan det är dags att jobba. Först, frukost!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 943
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 434
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp