Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klar
 

Bifogade filer

  • 20231006_151831.jpg
    20231006_151831.jpg
    280,5 KB · Visningar: 15
Det verkar extremt tidigt. Jag har aldrig varit med om höstlov annat än v 44. Kan möjligen ha läst om lov någon vecka före eller efter men inte redan nu.
Jär är det veckan när allhelgonahelgen är. Bonuspoängen gick högstadiet på en friskola där de hade valbart höstlov. De fick välja bland ett visst antal veckor och ingen annan ledighet accepterades. Var nått sånt på våren med.
 
Jag har nu "klicker tranat" en 4 arig elev. 😶 Det vill saga jag har anvant klicker principen. Hon ar en super smart liten tjej som laser hogt och garna, "Yellow Cab, Medical, och Pemberly laste hon i dag pa vag till Skolan". Hon pratar dock inte egna tankar ... hon upprepar vad hon hort, och har ett explosivt humor.

Hon skriker hysteriskt nar hon inte vill nagot och hennes mamma sager, "That's all right" hela tiden. (Jag skulle ocksa skrika om nagon sa att det var "all right" varje gang jag inte gillade nagot)
Anyway, nar hon skriker hysteriskt pa bussen har jag ignorerat jag henne, men nar hon sager nagot svarar jag. Flera ganger I gar borjade hon skrika hysteriskt och jag var tyst ... sedan var hon tyst i nagra secunder och sa nagot mycket tyst for sig sjalv ... vilket jag svarade pa. Hon gjorde det saker tio ganger i gar med samma resultat.

I dag var hon arg pa mamma nar mamma satte henne pa bussen och skrek ... sa fort mamma steg av tystnade hon och borjade prata, "School bus! Yes that's right, it's a school bus" (Och "Yes that's right, it's a school bus" exact med min intonation, lol) I dag har jag inte hort ett enda skrik, daremot har hon varit mycket mer pratsam an vanligt. Klicker traning fungerar😂
 
Du och jag 😍
Men jag har inte krympt, jag är bara så kort 😁
Nämen! Du med! :)

Jag blev mätt på vc, de fick allt vackert mäta om mig för jag vägrade acceptera att jag var kortare än förra gången jag mättes, men jag fick ge mig, jag har krympt- jag som var 1 cm längre än min mamma ju! Min 16 åriga dotter är 1.62,5 och är mallig som en groda över att hon är längre än sin mamma, sönerna ska vi inte tala om...:meh: Jag brukar försvara mig med att jag har vuxit mycket sedan jag föddes, var ju bara 43 cm lång då, dottern var ju 52 liksom (och vägde 4 kg, snudd på dubbelt så mycket som jag) så hon hade redan ett försprång!
 
Funderar på vart mina pengar tagit vägen. Det är närmare 500 och de skulle vara mkt välkomna.

Kassören betalade mina utlägg i torsdags, dvs för en vecka sedan. Bär lite emot att kolla med banken för jag tecknar också kontot. :o
Tidigare ersättningar för utlägg har kommit efter några få dagar.
 
Tittar på en serie och irriterar mig på att en av huvudpersonerna dör. Den bästa dessutom. När det är en säsong kvar i serien. Visst, förstår att det bara är en säsong till dock... Får väl kika på något annat i kväll då. Eller lyssna på ljudbok, dricka te och ha värmeljus tända i detta ösregn?
 
Tittar på en serie och irriterar mig på att en av huvudpersonerna dör. Den bästa dessutom. När det är en säsong kvar i serien. Visst, förstår att det bara är en säsong till dock... Får väl kika på något annat i kväll då. Eller lyssna på ljudbok, dricka te och ha värmeljus tända i detta ösregn?
Vilken serie? 🤔🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 944
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 434
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp