Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det beror nog lite på vilken utbildning man går också, sonen kommer hem i morgon, även han på älgjaktslov, sen två veckor praktik. :) De andra inriktningarna har höstlov v. 44, då är de tillbaka på skolan och kör några specialkurser och håller i jakter för inbjudna gäster och säljjakter.
Och var man bor. Jag läste keramik och glas, men alla i orten hade höstlov då.
 
Full fart med lektioner hela förmiddagen, jobbade över lunchen för att bästa kollegan och jag kom på ett bra upplägg inför våren, hade mentorstid med mina ettor, sen käkade jag och bästa sen lunch. :) Därefter mer planering och sen iväg på AW. Kul upplägg med tävlingar i grupper, plockmat och godis och dricka. Vi spelade kägel, corn hole, högsta torn på 5 minuter och Alias. Lite extra kul med att det kom ett gäng med tidigare elever som nu jobbar på vårt samarbetes företag.
 
Däckad efter en hektisk vecka, så nu fick det bli falafel och majjo till kvällsmat. Och jag tror att lillmatte har lagat grönkålssoppa jag kan äta som förrätt. Kvarstår en sista stor fråga; vill jag läsa min fantastiska bok, eller spara den tills jag har hjärnan med mig och se ett avsnitt av någon serie? Soffkatten är redan inbokad och redo!
 
Morgondagens plan var att klippa gräsmattan. Jag omvärderar planen och åker och köper nya täckbyxor istället 😅
IMG20231006201744.jpg
 
Funderar på att ta bort stygnen i munnen på egen hand. Är det jättekorkat? De skulle tas för 1,5 vecka sen hos tandläkaren men jag var sjuk då, så har tid i nästa vecka igen. Men tråden har lossat lite och stör mig 😅 Känner på ett sätt. ”Hur svårt kan det vara?” Men samtidigt ska jag iväg till Stockholm imorgon, så har inte möjlighet att åka till tandakuten om jag sabbar något 🙈
 
Ringde min vanliga läkare bara. Kanske ska testa med mvc istället
Det är inget konstigt att må skit när man är gravid, det har läkaren helt rätt i. Det innebär dock inte att man måste klara att jobba.
Jag fick feber för första gången på många år för ett tag sen. Mådde inget vidare. Insåg att jag ändå mådde bättre än när jag var gravid. Ingen förväntar sig att man ska jobba med feber, men som gravid kan man må hur kasst som helst och ändå förväntas jobba för ”graviditet är ingen sjukdom” 🙄
Prata med mvc och be om läkarkontakt, dom är bättre på det är vanliga vc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 943
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 434
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp