Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått erbjudande om, eller ja, min psykolog tycker jag ska vara med i en forskningsstudie och jag har funderat fram och tillbaka ett par dagar om jag vill eller inte.
Hen tror att det skulle vara bra för mig, men jag tycker det verkar läskigt. Är en timmes djupintervju om känsliga saker.
Men nu har jag bestämt mig för att lita på psykologen och vara med i studien.

Hoppas på att det kan bli bra för mig att vara med, om inte annat hjälper jag till i en värdefull studie tänker jag. Men läskigt.
 
Insåg att jag inte behöver handla ikväll utan kan göra det imorgon bitti innan jag åker 😍 Känns som jag fick oceaner av tid över!

Mindre positivt är att jag har tvättat stenar i tvättmaskinen igen 😬 Hoppas den inte tagit skada! Måste lära mig att kolla barnets fickor…!
 
Justja, jag möblerade om lite i vardagsrummet för en stund sen :up:. Det blir så himla mörkt i hörnet där de stora ampellijorna hamnade i somras, och de verkar "dricka" noll vatten (inte fyllt på i självbevattningskrukorna på många veckor, ändå är jorden ordentligt fuktig..) och få nån röta av det, så fick ändra om så att deras bord står framför fönstret istället. Så får de lite mer ljus. I fönstret kan de inte stå - de är så stora att de blir helt tilltryckta (inkl knäckta blad) mot fönstret då. Det bar emot att flytta på den stora klösmöbeln, som stått på samma plats sen vi flyttade in för två år sen, men vi provar såhär nu.
 
Vi har alltid vecka 41.
Märkligt mtp att v 44 gäller över hela landet.

Screenshot_20231006_183150_Chrome.jpg
 
En vän har varit här med sin femåring och levererat mjölk, ätit kanelrullar (godkända av barnet; ”det smakar som ogräddade kanelbullar och det vill jag alltid äta många”) och satt upp Cleos hylla som hon älskade i lägenheten. Vi har satt den så hon kan hoppa vidare upp till loftet och jag hoppas på att hon ska gilla det! Barnet riggade den med godis. 👌🏼

Vi hade tydligen minus två inatt men mitt lilla fikonträd hade turligt nog överlevt och bor nu inne.

Åh, vi invigde kaminen också. Lätteldad och genast fyra grader varmare i hela huset på tre vedträn!🔥 Nöjd eftersom ved men inte el ingår i hyran.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 943
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 434
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp