Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser Nyhetsmorgon och funderar på om jag ska ministorhandla idag. (Ta med dramaten och fylla den). Men orkar nog inte det.

Ska nog plantera om nån blomma idag. La en lerkruka i blöt igår, kan använda den.
 
Sitter i soffan. Började dagen med att städa, ska fortsätta efter lunch med hjälp av partnern. Är trött på allt och hoppas att det blir bättre snart. Funderar på att försöka hålla mig borta från alla typer av nyheter och sociala medier ett tag och se om det kan ge lite energi. Nu dags för te och choklad.
 
Inget telefonmöte. På plats nu men mår piss. Ont i huvudet och illamående. Vill bara gå hem igen och lägga mig ner. Känns lite konstigt att gå en halvtimme efter att jag kom hit, men gör kanske det.
 
Ytterligare ett foto i samlingen "Märkligt fynd i dike nära hemmet".

(Noterar att det är utslängt från passagerarsidan. Det är i alla fall inte en förare som kastat ut det).
1696585835707.png
 
Äsch, tänkte inte på att ta med mig paraply när jag gick hemifrån och nu regnar det. Går dessutom in ett par nya stövlar med relativt hög klack, kanske lite väl höga men de var de enda som passade och det är lite omställning från skor till 8 cm klack. Om det är blött och halt är det inte så roligt. Märker också att jag behöver lägga in ett par bra och mjuka sulor eftersom det är lite hårt under framfötterna.
 
Alltså märkliga jag! Vaknade i natt av att jag skrattade.... Jag drömde att någon sa något till mig som lät både roligt och rimmade, jag kom i håg det när jag vaknade, men minns inte ordagrant nu dock. "Mirtazapin är tabletten som gör att man inte ser ljusblåa elefanter" eller något ditåt. Tror det är första gången jag vaknar av att jag skrattar? Väl vaken och mindes vad jag skrattade åt tyckte jag dock att drömmen var helt störd, som så ofta med mina drömmar numera. Kändes dock skönt med en rolig dröm för att balansera upp den tidigare mardrömmen som också är standard varje natt.

Nu är det fredag och det ska bli skönt med helg! Har faktiskt träningsvärk i armar och axlar i dag. Så otränad jag är! :D
 
Äsch, tänkte inte på att ta med mig paraply när jag gick hemifrån och nu regnar det. Går dessutom in ett par nya stövlar med relativt hög klack, kanske lite väl höga men de var de enda som passade och det är lite omställning från skor till 8 cm klack. Om det är blött och halt är det inte så roligt. Märker också att jag behöver lägga in ett par bra och mjuka sulor eftersom det är lite hårt under framfötterna.
Med dina problem med senor och vadmuskler skulle jag undvika skor med klack.
 
Nu har jag räddat vad som räddats kan ute. Plockat in gurkor, zucchini, tomater och chiliplantor och några tomatplantor. Testade att bryta av två små pumpor med men tror inte det är något att rädda egentligen. Allt ligger på en tidning på köksbordet och torkar nu. Min änglatrumpet lyftes in inatt tillsammans med pelargoner och amaryllis, hoppas den klarar sig. Dahliorna får vänta lite till.

Nu har jag lagt mig för att försöka vila lite innan jag ska åka till jobbet och jobba nätter över helgen. :meh:
Klippte grannen tidigare som blev väldigt glad och som tack hjälpte han mig att lägga in en hösilagebal åt hästarna innan regnet tog fart. Jag har varit så nervös hur den skulle se ut, köpte i våras av förra årets skörd men den är hur fin som helst och med mycket bra värden. Behöver dock åka och köpa mer halm efter helgen, vindskyddet behöver fyllas på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 432
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp