Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två excellenta val! Äntligen satsumas-årstid igen! :heart Och gymnastik-VM är ju alltid jättekul att följa även om de har den härifrån ganska (ö)kända kommentatorn A-M. Veronica Wagner är däremot en riktig favorit att lyssna på, kunnig och härligt entusiastisk men samtidigt på en bra nivå för mig som icke-gymnast. Och jag har nog faktiskt lyckats upparbeta en något större tolerans mot A-MF, nu är det ju mest GB som får mina mentala säkringar att gå när det vankas ridsport på SVT.

Det känns som AM är mycket säkrare (kunnigare?) och ffa känslomässigt engagerad i gymnastik. Ibland får hon inte heller säga så mycket eftersom Veronica Wagner pratar så mycket (och kunnigt). Nu kan jag ingenting om gymnastik men tycker också att Veronica Wagner förklarar bra.

:rofl: Var någon i chatten som klagade på att kommentatorerna inte säger vilken gymnast de olika momenten är uppkallade efter sig. AM blev riktigt irriterad och sa med stor emfas något i still med, men vet du vad, vi gör faktiskt vårt bästa och det vore omöjligt att säga varenda rörelse! Mer kraft i det än något hon någonsin sagt när hon kommenterar ridsport. Veronica hoppade in och tillade att varför hon inte säger namnet är för att hon vill att de som tittar ska förstå vad som görs. Att säga namnet säger ingen någonting förutom gymnaster som redan vet det.
 
Kom nyss hem från jobbet och det är frost här! :mad: Jag som skulle hinna plocka in och rädda allt av värde i morgon, men ajöss med det mesta jag inte hittade nu i mörkret. Får se om min änglatrumpet överlever, tomaterna, pumpan, gurkorna, chili bye, bye. Några tomater och chili kom in, pelargoner, amaryllisar men resten får jag leta efter i morgon. Dra upp mina fina dahlior och se om det går att övervintra dem. :turd:
 
Här på jobbet har jag ingen utomhustermometer men prognosen säger 13 grader. Alltså knappast risk för frost. Jag har fortfarande shorts till och från jobbet samt i stallet :D
Tiodygnsprognosen säger temperaturer som fortfarande innebär meteorologisk sommar.

Ska planera morgondagens personal och sen göra en larmstyrka. Har kontrollerat antalet säkerhetsbedömningar att göra och har landat på fem stycken. Baserat på deras respektive åldrar bör det ändå gå ganska raskt.
 
+11 i mitten av zkåne
Småkrispigt häruppe

20231005_234057.jpg
 
Jag tanker sa ofta pa just att Princess Diva nu faktiskt ar gammal. Hon ar en rottis pa 10 1/2 ar och jag vantar nastan dagligen pa att se pa henne att hon ar gammal.
Hon beter sig som en valp, hon ar hunden som inte kan ga utan skuttar, hoppar springer och kastar sig overallt ... och skrammer livet ur mig. Samtidigt vill jag inte ha henne pa nagot annat satt, hon har varit sadan sedan jag hamtade henne vid 8 veckor's alder och det ar min Princess, men tank om hon bryter ett ben nasta gang hon kastar sig fram och slirar i kurvorna?
Jag tycker det brukar gå från nästan en dag till en annan. Jag firade Kalzies fjortonårsdag med tokagility på golfbanan ( det var ju lock down) men innan femtonårsdagen var hon borta.
Plötsligt är de gamla liksom, men tio år är ju ingen ålder! 😊
 
Ligger i sängen. Var precis ute på nattrastning med hundarna för att kunna sova länge imorgon. De uppskattade inte att gå ut när det är 0,3 grader varmt ute... Hoppas på att kunna somna nu. Åt nog choklad lite väl sent...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp