Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla hundar omkring mig bara dör och min är också gammal, jag sitter här och fulgråter över vännen som med familj just fått samtal från vetten om omfattande cancer. Det är avlivning på bordet eller eventuellt två månader med behandling, typ. Hunden upplevdes helt frisk i förrgår. Inte gammal heller. :cry:
 
Senast ändrad:
Jag vet att det alltid är allvarligt med kapning av FB konto, särskilt om det är en myndighet. Men lite roligt är det.

AB:

Riksbankens Facebook-konto har utsatts för en kapning och där någon försökt annonsera underkläder riktade mot äldre kvinnor, rapporterar Dagens Industri.

Händelsen ska ha skett på torsdagen förra veckan.

– Någon har kommit in på vårt Facebook-konto och försökt lägga ut kommersiella annonser och har inte lyckats med det, säger Riksbankens kommunikationschef Anna-Leena Mikiver till Di.

Det är oklart vem som står bakom intrånget och försöket att publicera annonserna.

Händelsen är polisanmäld och företaget Meta som äger Facebook arbetar med att återställa kontot.

:rofl:
 
Högg till lite i hjärtat nyss. Pratade med en kollega på ett annat företag och han nämnde att de har en tjänst ute nu, en jag sökte för många år sedan men blev nobbad då för de trodde jag sökte för att försöka trissa upp min lön här. :(

Nu känns det rätt meningslöst att flytta, lite för fast där jag är och med en mamma som är skröplig. Visserligen bor hon 50 mil härifrån men det går relativt snabbt att ta mig dit om det krävs, men mycket längre tid om jag flyttar. Så stor apparat att kapa alla banden här, flytta hästarna, hitta nånstans att bo och nånstans att ha hästarna.

Samtidigt är jag så sabla less mitt nuvarande jobb, skitvintrarna, foderpriserna, Sthlmstrafiken mm, men tror inte de skulle vara intresserad av mig nu heller. Tidigare var jag även intresserad av någon där, nu känns det lite fel att flytta efter det är över. Been there, done that. :banghead:
 
Högg till lite i hjärtat nyss. Pratade med en kollega på ett annat företag och han nämnde att de har en tjänst ute nu, en jag sökte för många år sedan men blev nobbad då för de trodde jag sökte för att försöka trissa upp min lön här. :(

Nu känns det rätt meningslöst att flytta, lite för fast där jag är och med en mamma som är skröplig. Visserligen bor hon 50 mil härifrån men det går relativt snabbt att ta mig dit om det krävs, men mycket längre tid om jag flyttar. Så stor apparat att kapa alla banden här, flytta hästarna, hitta nånstans att bo och nånstans att ha hästarna.

Samtidigt är jag så sabla less mitt nuvarande jobb, skitvintrarna, foderpriserna, Sthlmstrafiken mm, men tror inte de skulle vara intresserad av mig nu heller. Tidigare var jag även intresserad av någon där, nu känns det lite fel att flytta efter det är över. Been there, done that. :banghead:

Sök och om du blir erbjuden kan du ta ställning till det då.
 
Kollar på inredning. Funderar på om man egentligen behöver en taklampa, men tror nog att det kan behövas om inte annat när det är dags att städa... Fasen alltså. Det finns typ EN taklampa jag gillar (som tur är gillar partnern den också) men vi kommer ju ha flera rum som behöver belysning...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 725
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 935
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp