Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle bara tömma askan från pannan i skogen. Och så gick det så här.
Och nej, man kan verkligen inte bara låta dem stå. :meh:
20231005_105431.jpg
 
Kom just på att bindningstiden för mitt bredbandsabb går ut om en månad och sedan stiger priset med 350 kr/månad, så jag gjorde en sökning på nätet för att kolla alternativ och ringde sedan för att säga upp det nuvarande. Blev erbjuden att fortsätta för 100 kr mer än vad jag betalar idag och billigare än mitt andra alternativ. :up:
 
Var inte tokigt att tända en sprakande brasa när det kalla regnet föll och pyssla inne; handlat vykort på tradera till min samling 😇 menä några är faktiskt fina julkort som ska skickas 😍.
Men nu verkar allt den stora solen komma som utlovat så efter lunchkaffet blir det stallet 😊.
 
Är så trött så jag vet inte var jag ska ta ivägen. Håller på att lära upp ny person på jobbet samtidigt som jag gör mitt och ena kollegans jobb.
Hinna med allt är typ omöjligt. :cautious:

Det väger dock upp rejält att jag trots allt detta inte har fått spänningshuvudvärk 🤯
Men trött är jag, hjärnan funkar men går i slow motion.
 
Funderar på vad jag ska äta ikväll. Det ska vara fort, enkelt och inte generera disk. Åt upp det sista lammet i går kväll. Ugnspannkaka kanske. Verkar ha blivit lite av en goto. Plus att jag kan äta det imorgon också och frysa in resten.
 
"Oj, nämen kolla så FINA! :love: De lägger vi... hmm... hääär lägger vi dem! 😃"



😁

Nu kom jag plotsligt ihag hur Miss Mandy la ALLT i vattenskalen nar hon var liten. Sina basta leksaker ... Mina basta grytlappar ... Det var bara ren tur att det ar sa lange sedan att horlurar inte alls var sa dyra och kansliga pa den tiden och att de inte alls anvandes i samma utstrackning som numera.
 
Äter en kall tacopizza från i går som mellanmål typ. Har varit och simmat och sedan suttit i värmen och bubblorna och pratat skit med kollegan. Skönt att sträcka ut när jag simmade även om det är ett år sedan nu och trots att jag rent faktiskt inte kan simma riktigt. Nacke och axlar började värka nästan omedelbart, men lugnade sig plötsligt igen, och värmen i bubblet gjorde ju inte precis det värre. Detta behöver jag helt klart sätta i system!

Har även jobbat i dag. Var typ "ensam" på jobbet, men det fungerade bra ändå. Otroligt skönt att det funkar så bra, att jag faktiskt har lärt mig ändå så pass snabbt!

Så i dag är jag matt och trött fysiskt och psykiskt, rörelser och utmaningar har jag fått så det blir över ;) Jobba ensam, bussåkande till ny hållplats (bussfobisk... eh) och nytt ställe jag aldrig varit på med nya intryck.

Nu rasta spion och sedan vila!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 733
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 937
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp