Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och lyssnade på P1 - som vanligt - när jag körde hem igår. Fick höra om en helt ny bok som heter "Döda kvinnor förlåter inte", och den lät så bra att jag nu har beställt den... :) Kvinnohistoria, Stockholm, slutet av 1800-talet... Sådant som jag själv skriver om och älskar :)! Kommer ut idag, så det kallades för att "förboka" när jag beställde igår kväll. Undrar hur lång tid det tar innan boken kommer?
Kul vi bestämde i kväll att vi ska läsa den i vår nystartade bokcirkel på jobbet. :) Det ska bli kul med ett nytt gäng att prata böcker med, tröskeln in är låg, man ska helst säga om man gillar boken eller inte, men orkar man inte läsa klart är man välkommen att säga vad man tycker om boken så långt man har kommit. :)
 
Lagt disk i blöt och ska ta ett varv runt lägenheten. Det kommer besök på fredag eftermiddag när min brors två katter ska stanna över natt. Eftersom Megara kommer bli rasande över inkräktare behöver jag spika upp ett nät för att skilja dem åt.
 
Fick klartecken från avkomman att de gärna tar emot om jag plockar. Så satte på mig trattisögonen på hundpromenaden.
Och så var katastrofen ett faktum...
20231004_110411.jpg
 
Känns som midnatt nu när det blir mörkt så tidigt på kvällarna. Funderar på att städa lite och samtidigt packa, har dock sån jäkla huvudvärk att jag inte riktigt vill röra på mig. Känner mig verkligen inte i form på något vis alls och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det heller. Igår hade jag ju någon idé om att göra en plan. Idag känns det som att det inte ens finns något att planera. Ffs. Jag är less på mig själv idag.
 
Har käkat hemgjord pizza på tacobröd. Gott och lagom enkelt att göra en sådan här äcklig migränig dag. Är visserligen hungrig igen nu så snart dags för kvällsmålet, men tänkte duscha först.

I morgon ska jag simma efter jobbet, ser faktiskt fram emot det då jag är så stel och öm i kroppen nu. Behöver verkligen simma och sedan sitta i varma bubblor. Bara det inte är kallt i bassängen, det var det när jag simmade tidigare med min syster, så tråkigt alltså. Har blivit så känslig för kyla numera.
 
Repris av senaste ridningen men även en liten,liten galopp då jag märkte på härliga pållan att hon ville så gärna, vi njöt nog lika mycket bägge två 😍. Under kastanjeträden vet jag inte vad som hände (om en kastanj ramlade ner eller något annat) men jag satt avslappnad på halvlånga tyglar och plötsligt blev Lazera rädd och kastade sig framåt i ett språng så det knäppte till lite lätt i nacken när jag följde med i rörelsen 😅.
Inte räckte det med blommorna och växterna jag köpte innan idag 😄 - ssmbon som ändå åkte förbi en annan affär fick köpa med underbart fina cyklamen och krukrosor 😍 så ännu mer pyssel med det ☺️.
Sen kanelbulle och mjölk 😋😍 till säsongsstarten av Bonde söker fru 😊.
 
Hemma efter kvällens jobb, känner mig ganska piggelin ikväll jämfört med kvällen innan. Tog en sömntablett förra kvällen då jag hade så ont och kände jag skulle få svårt att somna. Sov massor förra natten och efter jag tagit hand om djuren i morse la jag mig och sov ett par timmar till. 😴

Passar på att köra en vittvätt nu när det är minuspriser på spot. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp