Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frustrerad över att det verkar drälla av ponnyer som behöver medryttare häromkring nu.
Skulle behöva lite sällskap.
 
Mäh. Tetigt att CG gör reklam för bra pris på nötköttgrybitar och så har de halvvägs in i veckan inte ens fått varan....Lugna gatan där och nån stackare fick ta ambulansbåren ut...Nåja inte minst roligt att handla lite blommor (orange calanchoe är höstigt fint, murgröna (som inte katter når) och ett par gröna fina glaskrukor till reapris 😁
 
IMG_6526.jpeg
 
Alltså jag gjorde kycklingsoppa igår och slängde i ett paket fötter och halsar som såldes på rekoringen. Herreminje vad geléigt det hela blev! Går att skära med kniv. Säkert jättenyttigt. :nailbiting:

Min lunchhjälp kom kl 11 istället för 13-13:30 som de brukar och jag känner att mina cirklar rubbades lite här. O_o Tur att jag glömt äta frukost i alla fall.

Flyttfirman som jag anlitat tidigare har börjat med minidebitering tre timmar, skrivet i det finstilta på sidan tre efter att ha skrivit på sidan ett att inga kostnader tillkommer priset som nämns där. Dåligt tycker jag! Såklart dåligt av mig också att inte läsa det finstilta men eftersom jag anlitat dem förut utan att de haft någon sådan gräns så tänkte jag inte så långt. :down:
 
Hmm. Fick en provpåse whiskas i posten. Med mitt gamla efternamn på. Jag bytte för flera år sen. Adressen rätt och förnamnet (som jag bytte samtidigt som efternamnet) med. Har inte beställt nåt smakprov.

Jaja katterna lär bli glada.
Då står du nog fortfarande reggad med ditt gamla efternamn på katterna på jbv :)
 
Nu ar Princess Diva billig :banghead:
Paronen i det stora, stora tradet med manga, manga paron ar nu mogna och har borjat falla ner nagra stycken varje dag. Diva ALSKAR paron. Halva natten har hon legat i vart sovrum och tankt pa paron. :rage: Hon kan inte tanka pa paron och vara tyst. :arghh:
 
Trött och med noll lust att gå till sjukgymnasten. Jag vet att det blir bra när jag väl är där. Ont i ena armen eftersom katten sov kringlad i en ställning där armen var krokad runt henne. Jag ligger i diverse underliga ställningar på nätterna när jag sover så katten kan ligga bekvämt.
 
Alltså jag gjorde kycklingsoppa igår och slängde i ett paket fötter och halsar som såldes på rekoringen. Herreminje vad geléigt det hela blev! Går att skära med kniv. Säkert jättenyttigt. :nailbiting:

Min lunchhjälp kom kl 11 istället för 13-13:30 som de brukar och jag känner att mina cirklar rubbades lite här. O_o Tur att jag glömt äta frukost i alla fall.

Flyttfirman som jag anlitat tidigare har börjat med minidebitering tre timmar, skrivet i det finstilta på sidan tre efter att ha skrivit på sidan ett att inga kostnader tillkommer priset som nämns där. Dåligt tycker jag! Såklart dåligt av mig också att inte läsa det finstilta men eftersom jag anlitat dem förut utan att de haft någon sådan gräns så tänkte jag inte så långt. :down:
Får man ens göra så? Du har skrivit på ett avtal att inga fler kostnader tillkommer, kan de verkligen hävda då att sidan tre efter påskriften gäller?
 
Då står du nog fortfarande reggad med ditt gamla efternamn på katterna på jbv :)
Fast jag bytte ju namnen samtidigt, och jbv vart väl bara ett år sen man reggade sig på? Tycker det är konstigt att förnamnen är rätt men efternamnet fel. Byte ändå för typ fyra år sen.
 
På grusvägen in till stallet släppte ett ekollon på vindrutan; fasen vad jag hoppa till- lät ju som ett stenskott! Under samma ekar när jag red på väg tillbaka "regnade" ner massa på oss och snärtade inte så skönt 😆. Nu när jag tack och lov stängt av skogspartiet med ek så är det tillräckligt att hålla efter under de grenar som sträcker sig över för nu har ju givetvis hästarna upptäckt en och börjat traja sönder marken...Som om det inte räcker med delen längst ner som är dålig redan *håll hårt i glappskon pållan*.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 932
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp