Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gläds åt att en forskare vid ett svenskt universitet fått nobelpriset ❤ Forskning bygger på samverkan och vetenskap, och mitt i allt mörker som dominerar alla nyhetssändningar just nu så försöker jag ändå behålla tron på att vi kan vända det till det bättre om vi lyssnar och tror på varandra, och är beredda att lägga ner hårt arbete. Resultat kommer nämligen inte som en skänk från ovan.
 
Vill bara att dagen ska ta slut. Värsta mensvärken på många år, deppig och svårt att kontrollera humöret överlag och mycket på jobbet. Avskyr att må så här.
Dessutom orolig för en person som står mig mycket nära. Svårt att vara maktlös och se på, när hen är lika maktlös själv i situationen 😥
 
Pållan fick vilodag pga det ihärdiga regnandet och när de kom ut i hagen igen var det nått de reagerade på och när kompisen släppte det först och trava iväg for min efter å brallade, härlig syn (så länge de bara de inte halkar!) 😍.
Precis som det var en härlig syn och se våra tidigare hästar komma i galopp upp över kullen bakom ladugården/stallet, inte minst i snön 😍. För att inte tänka på vårens stora höjdpunkt förr: kosläppen som kunde vara helvilda 😄; man njöt av deras lycka med skräckblandad förtjusning 😍.
 
Bra deal med grannarna; de for till Ullared och under tiden var jag hundvakt och som tack för hjälpen fick jag/vi hem det ville och behövde ha 👌. Gummiboots och ett par himalyasaltstenar till pållan, en ny skärbräda och röda stearinljus inför julen- brukar va knepigt att få tag på och himla dyra med då och sambon är så nöjd med inte mindre än 4 nya yoghurtmuggar- letat typ överallt efter dem 😊.
 
Äntligen lokaliserat lådan med mina shampon/balsam/ansiktstvätt/duschcremer etc.
Har använt handtvål till allt och känner mig som Sahara-öknen typ.
Är så sinnessjukt trött och känner mig totalt tom på energi. Men när jag var ute med hundarna på tomten i ösregnet och frös kollade jag ner mot sjön och sen att hästen bor 100 m bort etc och känner att vi bor fasen i paradiset nu. 😍
Vi har börjat ta med hundarna och gå ner ”hela familjen” och pussa pålle godnatt. Så himla mysigt! ❤️
 
Man kan ha sämre miljö för snabb rastningsrunda med hundarna. 😍

6C4D1567-5E1F-403E-9D2D-499ACF578F6D.jpeg
 
Sitter och pluggar. I morgon ska jag skriva nyanställningsteoriprov(puh) hos en ny arbetsgivare. Går det vägen får jag jobb. En liten ljusglimt i beckmörket som varit min arbetssituation de senaste åren. Så i morgon får ni hålla tummarna för mig och för att jag inte akut glömmer allt jag lärt mig de senaste 10 åren. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp