Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vården, vad fan gör man? Ringde avdelningen för att få råd om måendet idag. De hänvisade till vc. Skriver till vc på 1177. De säger åt mig att söka akuten?! Det tänker jag inte göra!
Har du svårt att ta dig till akuten?
Tycker att du ska ta dig dit om de rekommenderar dig att åka dit
 
När man behöver använda spolspiltan (lyx!), det är härligt soligt och krispigt i luften 😍, när man nästan slår på arslet pga leran som börjar komma I slänten i hagen (hoppas pållan klarar det bättre än jag gör! 😆), när det spås bli under fem grader varmt om nätterna så pållan är installad, det är mysigt att tända upp mysbelysning i det fallande mörkret, alla underbara färger på träden som jag uppskattar alltmer för varje år och det är återigen gott med soppa till middag på torsdagar; då är det väl ändå höst på riktigt! 😁🥰.
#allaårstiderharsincharm
 
Har rört mig långsamt hela dagen idag, det har varit bra för huvudet! ☺️

Har ev redan ett uppdrag som konsult på G trots att det är rätt långt kvar tills jag kan börja.

Ska ha samtal med enhetschef imorgon om ny lön och hur de tänkt framåt. Men jag lär lämna, fick så himla dumt mail från verksamhetschefen att jag verkligen tröttnade.
 
Ligger i soffan och smälter ett styck köttbullekoma. Har varit ledig idag och haft en riktigt "wholesome" dag med mina föräldrar, med allt från bullbak till soliga strandpromenader och så lite höströjning i trädgården. Alltsammans uppblandat med läsning i soffan samt en och annan power nap! Avslutade med brasa och mammas köttbullar med sås och lingon, en sådan där grej som jag alltid tar minst två portioner av trots att jag normalt är rätt liten i maten. Därav köttbullekoman :D
 
IMG_6150.jpeg


Vi är på väg till Åbo. Fina Julius hemmahamn
 
Efter jag kom hem från jobb idag passade jag på att höststäda ute. Så nu är nästan alla möbler under presenning. Bara ett bord kvar där det står lite växer kvar på. Får se om det blir att plocka bort det sista snart också.

Kände att det var lika bra att få det gjort. Kommer ändå inte sitta ute närmsta tiden, så skönt att ha det gjort medan det fortfarande var soligt och rätt behagligt ute.

Nu ska jag iallafall bestämma mig för om jag ska titta på något serie/film eller spela lite tvspel.
 
Kollar gymnastik VM och äter satsumas.

Två excellenta val! Äntligen satsumas-årstid igen! :heart Och gymnastik-VM är ju alltid jättekul att följa även om de har den härifrån ganska (ö)kända kommentatorn A-M. Veronica Wagner är däremot en riktig favorit att lyssna på, kunnig och härligt entusiastisk men samtidigt på en bra nivå för mig som icke-gymnast. Och jag har nog faktiskt lyckats upparbeta en något större tolerans mot A-MF, nu är det ju mest GB som får mina mentala säkringar att gå när det vankas ridsport på SVT.
 
Lyckades gå vilse med spionen när vi var ute. Jag skulle bara... som vanligt. Hade inte mobilen med mig den här gången heller, vilket hade varit praktiskt. Såg till och med bussen och tänkte "var fan har jag hamnat om jag ser bussen HÄR när jag gick åt motsatt håll??" Nåväl, kom till slut rätt, och hem igen. Som tur var!

Äter nu knäckemacka och ska se serie med filt om mig!
 
1177 säger att man ska åka till akuten för ingenting. :laugh: Varje gång jag ringer och frågar om sjukvårdsråd så är det DU MÅSTE SÖKA AKUT, och så är det typ ömma lymfkörtlar.
Preciz och därför får riktigt zjuka männizkor zitta där i timmar o vänta eller tom dö.
 
... och hunden ligger på fötterna och katten ligger i knät och blir helt blöt i pälsen. 😅 :heart Fy fan. Jag har en känsla av att en av mina städhundar kommer att vara borta nästa gång jag kommer till huset också.

Jag tanker sa ofta pa just att Princess Diva nu faktiskt ar gammal. Hon ar en rottis pa 10 1/2 ar och jag vantar nastan dagligen pa att se pa henne att hon ar gammal.
Hon beter sig som en valp, hon ar hunden som inte kan ga utan skuttar, hoppar springer och kastar sig overallt ... och skrammer livet ur mig. Samtidigt vill jag inte ha henne pa nagot annat satt, hon har varit sadan sedan jag hamtade henne vid 8 veckor's alder och det ar min Princess, men tank om hon bryter ett ben nasta gang hon kastar sig fram och slirar i kurvorna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp