Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad det blåser ute! Hade tänkt gå långpromenad i skogen innan jobbet idag, men jag vågar nog inte trots allt. Vill inte få en gren i huvudet och med tanke på hur de gallrat ur skogen här nu så är det lätt för vinden att ta tag i precis vad som helst. Får se vad jag hittar på. Några timmar kvar innan det är dags att jobba. Först, frukost!
Här hade vi en väldigt blåsig kväll och natt, men nu är det rätt lugnt. Frisk vind, men inte stormigt... :)
 
Vet inte riktigt var min katt är.
Han har hållit sig ute hela sommaren, till nu. Äter på förstubron och håller sig runt trädgården. Men hunden är lite för överentusiastisk så han har undvikit för mycket kontakt. det är ju trots allt en katt som inte är tam.

Han brukar komma in till vintern. Igår satt han på räcket och jamade när jag öppnade ytterdörren men den ivriga hunden fick honom att hoppa ner och försvinna. Jag tog hunden under armen och lämnade ytterdörren vidöppen. I hopp om att han skulle smita in när kusten var klar.

Nu på morgonen är maten utanför dörren orörd Men ingen katt syns till. Vet dock att han är en mästare på att gömma sig så jag är högst osäker.

Jag har ställt fram hundsäkrad matskål men har kvar mat ute för säkerhets skull.
Vill att han ska vara inne! Nätterna är kalla nu.
 
Förkylningen är kvar men inte lika mycket som tidigare dagar.
Har ont i huvudet och känner mig låg. Men det går väl över.
Druckit dagens första kopp kaffe och ska snart ta den andra.
Så småningom måste jag handla lite.
 
Började kolla på det här med löner och så. Insåg att jag nu senast fick i princip lika mycket för mitt halvtidsjobb i djuraffären som jag fick flera gånger när jag jobbade heltid som brevbärare. Bättre grundlön och måånga OB-timmar är trevligt ändå, för det hela säger mer om min lön som brevbärare än om min lön nu :p Med tanke på att jag också har personalrabatt på hundmat så blir det nog lika mycket pengar in totalt. Hade ändå varit skönt med lite mer jobb, inte minst med tanke på att vi nu köper bostad osv och att vara sambo med någon som tjänar mycket mer än en själv känns sådär. Hade varit guld att hitta ett deltidsjobb som inte är fysiskt krävande, inte stressar ihjäl mig och som går att kombinera med djuraffärsjobbet. Sådana jobb finns det ju verkligen gott om :cautious:
 
Nej, hoppar över att klippa gräsmattan idag 😅
IMG20231007084848.jpg
 
Nej, hoppar över att klippa gräsmattan idag 😅
Visa bifogad fil 129564

*ryyys* :arghh: Jag är mycket tacksam över att kunna planera vad som ser ut att kunna bli en finfin trädgårds- och hästhelg med sol och 11-12 graders temperatur. (=plusgrader). Och vindstilla efter ett jäkla blåsande under natten, tack för det också.

Men ska ändå försöka bryta trädgårdspysslet för ett biobesök i eftermiddag och se Fritt fall. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 432
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp