Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit för mycket av onyttiga saker. Jaja. Funderar på att gå och lägga mig, men det är skönare att sitta vid datorn med katten. Kollar inte på VM eftersom Simone Biles föll i hopp.
 
Jag har tappat bort huvan till min barbour jacka.😶 Hur i hela fridens dagar man nu kan gora det nar man bor i en stat med en regn sasong. 🙄 Nu ar dock en ny huva bestalld och vantas om ungefar 5 dagar ... sa hoppas vi den passar och inte tappas bort sa jag kan anvanda min aldsta jacka storre delen av aret igen.
 
När vi kom hem igår så möttes vi av att någon tippat ett lass ved på min parkering. Vem har gjort det? Oklart. Jag har varit i kontakt med två olika försäljare av ved, men inte bestämt något om leveransdag och betalning. Det fanns ingen lapp, ingen faktura. Inget missat samtal/sms/pm.
Det hela är minst sagt oklart. 😅🙈

(Veden är dessutom lagd på helt fel ställe i trädgården - så det blir ett slitgöra att förflytta den till andra änden av tomten och in i vedboden. 🫠)
Visa bifogad fil 129566
Grattis till en ved-donation då :up:
Det skulle jag också vilja ha.
 
Redigt trött efter dagens dialys men har ändå städat, tagit långpromenad och skördat det sista i landet. Sitter här nu med största huvudbry.
Vad är det jag odlat? Är det klara? Går det att äta? Eller ska jag lägga ut dom i krukor och ha som prydnad? 🙈🤣

Fortfarande stora gula blommor kvar och påbörjat nya

En gurka blev det. (Den taggiga gröna uppe i högra hörnet)
20231007_175224.jpg
 
Redigt trött efter dagens dialys men har ändå städat, tagit långpromenad och skördat det sista i landet. Sitter här nu med största huvudbry.
Vad är det jag odlat? Är det klara? Går det att äta? Eller ska jag lägga ut dom i krukor och ha som prydnad? 🙈🤣

Fortfarande stora gula blommor kvar och påbörjat nya

En gurka blev det. (Den taggiga gröna uppe i högra hörnet)
Visa bifogad fil 129582
Ser ut som prydnadspumpor, men lite ovanlig form 😁
 
Trodde att jag lämnat frysen lite öppen inatt, nu verkar det som att både kyl och frys är paj. Hemförsäkringen kommer inte att vara värt utnyttja då jag inte kommer över självrisken men det är mest allt jobb med matlådor som jag lagt ner på sistone och de saker som inte går att ersätta. Funderar om jag ska maniskt försöka laga upp vad jag kan t.ex med rabarber färdiga pajer som kan frysas i någon annans frys men är helt ställd. Kom även väldigt dåliga nyheter om en närstående ikväll som jag redan stressar över hela tiden. Arg. Ledsen... Vågar knappt äta något för allt kan vara dåligt.
Men jag köpte iaf en chokladbit när jag var ute :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp