Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi bestämde igår att vi skulle ner till sjön idag. Så jag packade fika. Det blåste satan och gick vita gäss en bit ut. Kallt som bara den!
Mysigt? Näe, inte det minsta. Sambon tyckte att ”vi skiter i att fika här va?”. Men ICKE! Jag skulle fika. Det gick fort kan jag lova. 😅
Vi var också till sjön idag och det var samma upplevelse som ni hade! Men vi fikade medhavt fika inomhus ;)
Vi var nämligen till stugan för att vintra in den det sista, dvs ta upp sommarvattnet och en rad bojar ur sjön, ställa undan de sista möblerna vi hade lämnat ute, dra upp lilla ekan, se till att bryggorna klarar vintern och aptera några torrbollar inne i stugan.
Det var kallt 🥶 trots solsken och 8 grader enligt termometern.

Så nu har vi sagt "sov sött" till stugan och längtar redan till våren!
 
Vilken tur att veden ar gratis nar du fick sa mycket extra job, och kommer nagon for att krava betalt i efterskott sa ar det bara att hanvisa till timmpenningen for att forsla veden den langre strackan. :p

Grattis till en ved-donation då :up:
Det skulle jag också vilja ha.
I wish!
Kom ett surt pm från ena vedgubben ikväll, där han var sur över att jag inte var hemma när han kom ”trots att jag skrev att han kunde komma efter 13.”
Eh nej? 🤔 Jag skrev en fråga om han hade möjlighet att leverera ved den här helgen, fredag eftermiddag eller lördag. Han svarade att han skulle ”kika på det och återkommer med dag och tid han skulle kunna leverera.” Det var det senaste jag hörde och det var i tisdags.
Antar att jag borde ha läst hans tankar. 🤷🏻‍♀️🤔
Gubbar….. :cautious: :banghead:
 
Vet inte riktigt var min katt är.
Han har hållit sig ute hela sommaren, till nu. Äter på förstubron och håller sig runt trädgården. Men hunden är lite för överentusiastisk så han har undvikit för mycket kontakt. det är ju trots allt en katt som inte är tam.

Han brukar komma in till vintern. Igår satt han på räcket och jamade när jag öppnade ytterdörren men den ivriga hunden fick honom att hoppa ner och försvinna. Jag tog hunden under armen och lämnade ytterdörren vidöppen. I hopp om att han skulle smita in när kusten var klar.

Nu på morgonen är maten utanför dörren orörd Men ingen katt syns till. Vet dock att han är en mästare på att gömma sig så jag är högst osäker.

Jag har ställt fram hundsäkrad matskål men har kvar mat ute för säkerhets skull.
Vill att han ska vara inne! Nätterna är kalla nu.
Skit.
Såg honom på gästhusets trapp idag. Han låg och solade sig.
Hur ska jag få in honom! Jag kommer ju inte närmare än en meter ungefär. Utom när han boat in sig i huset och jag erbjuder Dreamies. Men nu är han förvildad och sticker om jag närmar mig. Det brukar ta nån vecka innan han är innekatt igen. :(

Hoppet är att han inser att det är för kallt att vara utekatt nu.
 
Jag har forsokt ha honung i tea sa manga ganger ... men det blir inte gott:arghh: hur manga ganger jag an forsoker. Att det ar godare utan underlattar helt klart min besvikelse.
Alltså. Honung ÄR inte gott. Oavsett var man har den.

Lite pinsamt att jag fått en burk av en äldre kvinna som jag är mycket förtjust i.
Den är ju oöppnad och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den.
Kanske kolla med killen avkomman delar hus med om han äter honung?
 
Senast ändrad:
Alltså. Honung ÄR inte gott. Oavsett var man har den.

Lite pinsamt att jag fått en burk av en äldre kvinna som jag är mycket förtjust i.
Den är ju oöppnad och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den.
Kanske kolla med killen avkomman delar hus med om han äter honung?
Är det så vanligt att gilla honung?

Det är ju verkligen en synnerligen speciell smak. Och extremt sött!
Det är den där honungssmaken jag har svårt för. Är jag så ovanlig? :D

Minns en kollega med ursprung i annat land.Han sa att han verkligen gillade honung och drömde om att ha bikupor. Så jag köpte en mindre burk från grannen och gav honom.

Han öppnade, smakade och grimaserade sedan illa. Den var så STARK! Antagligen van vid utspädd honung?
 
Alltså. Honung ÄR inte gott. Oavsett var man har den.

Lite pinsamt att jag fått en burk av en äldre kvinna som jag är mycket förtjust i.
Den är ju oöppnad och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den.
Kanske kolla med killen avkomman delar hus med om han äter honung?
Du kan inte använda den i matlagning då? En matsked i köttfärssås till exempel för att balansera upp smakerna.
 
Är det så vanligt att gilla honung?

Det är ju verkligen en synnerligen speciell smak. Och extremt sött!
Det är den där honungssmaken jag har svårt för. Är jag så ovanlig? :D

Minns en kollega med ursprung i annat land.Han sa att han verkligen gillade honung och drömde om att ha bikupor. Så jag köpte en mindre burk från grannen och gav honom.

Han öppnade, smakade och grimaserade sedan illa. Den var så STARK! Antagligen van vid utspädd honung?
Jag tycker inte heller att det är gott med honungssmaken, men i matlagning funkar det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp