Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker inte heller att det är gott med honungssmaken, men i matlagning funkar det.
Men men men .... det är ju smaken som gör honung så gott!

Fast jag ska villigt erkänna att all honung är inte god!
Jag köper av en biodlare från Färila, och det är just hans honung som jag gillar :love:
Jag har provat att köpa av mer lokala biodlare, men den honungen har jag faktiskt gett bort :bag:
Honung är som vin med sin palett av smaker ;)
 
Men men men .... det är ju smaken som gör honung så gott!

Fast jag ska villigt erkänna att all honung är inte god!
Jag köper av en biodlare från Färila, och det är just hans honung som jag gillar :love:
Jag har provat att köpa av mer lokala biodlare, men den honungen har jag faktiskt gett bort :bag:
Honung är som vin med sin palett av smaker ;)
Nä, jag gillar inte honungssmaken överhuvudtaget. Ettersött :wtf: - och då jag ändå en godisråtta.... :D
 
Men men men .... det är ju smaken som gör honung så gott!

Fast jag ska villigt erkänna att all honung är inte god!
Jag köper av en biodlare från Färila, och det är just hans honung som jag gillar :love:
Jag har provat att köpa av mer lokala biodlare, men den honungen har jag faktiskt gett bort :bag:
Honung är som vin med sin palett av smaker ;)
Kanske är som saltlakrits. Som ska vara så gott... Näe, verkligen inte. Sötlakrits från Finland ska det vara :D

Eller koriander.
 
Är det så vanligt att gilla honung?

Det är ju verkligen en synnerligen speciell smak. Och extremt sött!
Det är den där honungssmaken jag har svårt för. Är jag så ovanlig? :D

Minns en kollega med ursprung i annat land.Han sa att han verkligen gillade honung och drömde om att ha bikupor. Så jag köpte en mindre burk från grannen och gav honom.

Han öppnade, smakade och grimaserade sedan illa. Den var så STARK! Antagligen van vid utspädd honung?
Äter inte honung enz om du hotar mig med kniven,bläää zött o kladdigt
 
Är det så vanligt att gilla honung?

Det är ju verkligen en synnerligen speciell smak. Och extremt sött!
Det är den där honungssmaken jag har svårt för. Är jag så ovanlig? :D

Minns en kollega med ursprung i annat land.Han sa att han verkligen gillade honung och drömde om att ha bikupor. Så jag köpte en mindre burk från grannen och gav honom.

Han öppnade, smakade och grimaserade sedan illa. Den var så STARK! Antagligen van vid utspädd honung?
Ja, jag tror det!

Kan absolut äta honung bara som den är på rostbröd, blir ju mer fika, men istället för en nutellamacka till exempel. Äldsta dottern äter just det till frukost om hon får välja. Maken tycker också det är gott.

Annars har jag det gärna i te eller till en ostbricka och använder ofta i matlagning.
 
Redigt trött efter dagens dialys men har ändå städat, tagit långpromenad och skördat det sista i landet. Sitter här nu med största huvudbry.
Vad är det jag odlat? Är det klara? Går det att äta? Eller ska jag lägga ut dom i krukor och ha som prydnad? 🙈🤣

Fortfarande stora gula blommor kvar och påbörjat nya

En gurka blev det. (Den taggiga gröna uppe i högra hörnet)
Visa bifogad fil 129582
Jag skulle ha provat dem. Jag har också små squash på g trots minus igår morse...
 
Nä, fy, det är INTE gott med honung i te :wtf:. Mjölk däremot :up: !
Varken eller här. Rent te däremot om jag får välja smak.

Jag fick skäll häromdagen på jobbet att jag tog med te hemifrån och inte använder tet på jobbet. Jag funderade på hur det skulle gå till då skulle jag tala om vilket te jag ville ha. Nä personen hade helt normalt vanliga påsar på jobbet. Tack men nej tack då betalar jag med glädje de hutlöst många kronorna och bestämmer själv vad jag dricker...
 
Är det så vanligt att gilla honung?

Det är ju verkligen en synnerligen speciell smak. Och extremt sött!
Det är den där honungssmaken jag har svårt för. Är jag så ovanlig? :D

Minns en kollega med ursprung i annat land.Han sa att han verkligen gillade honung och drömde om att ha bikupor. Så jag köpte en mindre burk från grannen och gav honom.

Han öppnade, smakade och grimaserade sedan illa. Den var så STARK! Antagligen van vid utspädd honung?
Det beror mycket på vad det är för blommor bina hämtat från, hur honungen smakar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 733
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 937
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp