Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt var min katt är.
Han har hållit sig ute hela sommaren, till nu. Äter på förstubron och håller sig runt trädgården. Men hunden är lite för överentusiastisk så han har undvikit för mycket kontakt. det är ju trots allt en katt som inte är tam.

Han brukar komma in till vintern. Igår satt han på räcket och jamade när jag öppnade ytterdörren men den ivriga hunden fick honom att hoppa ner och försvinna. Jag tog hunden under armen och lämnade ytterdörren vidöppen. I hopp om att han skulle smita in när kusten var klar.

Nu på morgonen är maten utanför dörren orörd Men ingen katt syns till. Vet dock att han är en mästare på att gömma sig så jag är högst osäker.

Jag har ställt fram hundsäkrad matskål men har kvar mat ute för säkerhets skull.
Vill att han ska vara inne! Nätterna är kalla nu.
Alltså jag tycker inte att det är nåt att vara ledsen för. :)
Han får gå ut/in när han vill. Ibland flera gånger varje dag.
Detta är inte första gången han håller sig ute hela sommaren och halva hösten. När det blir tillräckligt kulet och blåsigt kommer han in och styr mig med järntass. Tills det blir vår och tillräckligt varmt.
 
När vi kom hem igår så möttes vi av att någon tippat ett lass ved på min parkering. Vem har gjort det? Oklart. Jag har varit i kontakt med två olika försäljare av ved, men inte bestämt något om leveransdag och betalning. Det fanns ingen lapp, ingen faktura. Inget missat samtal/sms/pm.
Det hela är minst sagt oklart. 😅🙈

(Veden är dessutom lagd på helt fel ställe i trädgården - så det blir ett slitgöra att förflytta den till andra änden av tomten och in i vedboden. 🫠)
IMG_6750.jpeg
 
Brrr, vågade mig ut för att lämna in ett paket och handla. Det är en arktisk vind som blåser. Nu tänker jag inte sticka min näsa utanför dörren mer. Väntar på att gymnastiken ska börja om en timme och funderar på att koka te (utan honung :down:). Kanske en liiiiten klick @tanten
 
Känner mig mer risig och kroppen värker. Tagit tre panadol men håller mig resolut borta från ipren. Dunkande huvudvärk och fryser. Har antagligen ingen feber - jag får aldrig feber. Men det känns verkligen som att en förkylning är på ingång. Tycker synd om mig själv :grin: Har en mancold trots xy.
 
Ska i väg och handla och minns att jag i natt när jag inte kunde sova tänkte på att jag ska ha grönsaker, men nu minns jag inte just varför jag ska ha grönsaker. Det är ju i och för sig alltid bra med grönsaker, men jag tänkte att jag skulle göra någon sorts mat med dem. Jag minns inte nu, så dumt. Får se om jag kommer på det då. Köper det i alla fall, det kommer ju gå åt i annat än det jag tänkte på i natt, men irriterar mig på att det sitter i hjärnan just nu och tittar inte fram ur minnesbanken...

Nåja, i väg med mig. Hoppas jag inte glömmer något! Brukar göra det.
 
När vi kom hem igår så möttes vi av att någon tippat ett lass ved på min parkering. Vem har gjort det? Oklart. Jag har varit i kontakt med två olika försäljare av ved, men inte bestämt något om leveransdag och betalning. Det fanns ingen lapp, ingen faktura. Inget missat samtal/sms/pm.
Det hela är minst sagt oklart. 😅🙈

(Veden är dessutom lagd på helt fel ställe i trädgården - så det blir ett slitgöra att förflytta den till andra änden av tomten och in i vedboden. 🫠)
Visa bifogad fil 129566

Vilken tur att veden ar gratis nar du fick sa mycket extra job, och kommer nagon for att krava betalt i efterskott sa ar det bara att hanvisa till timmpenningen for att forsla veden den langre strackan. :p

Brrr, vågade mig ut för att lämna in ett paket och handla. Det är en arktisk vind som blåser. Nu tänker jag inte sticka min näsa utanför dörren mer. Väntar på att gymnastiken ska börja om en timme och funderar på att koka te (utan honung :down:). Kanske en liiiiten klick @tanten

Jag har forsokt ha honung i tea sa manga ganger ... men det blir inte gott:arghh: hur manga ganger jag an forsoker. Att det ar godare utan underlattar helt klart min besvikelse.
 
Sitter med alkoholfritt vin och en skål chips för att besvara lite frågor kring en gruppuppgift i en kurs jag studerar. Otroligt omotiverad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 432
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp