Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på människorna som har bott i mitt lilla hus tidigare. Det blir så när man renoverar det gamla, som vindsfönsterna som troligtvis är från ca. sekelskiftet 1800/1900. Satte Magnus Persson och Katarina Svensdotter in dem kanske? De flyttade hit på 1870-talet. Jag undrar SÅ hur de såg ut och hur det såg ut här i huset när de bodde här!!
De söker nya hus till ’Det sitter i väggarna’ 😉
 
Surar för att jag mår dåligt och mitt dåliga mående förvärrades av att jag snubblade över en sparkcykel ute i dag. Säga vad man vill om mitt föräldraskap men mina ungar fick lära sig att när man bor i ett flerfamiljshus så plockar man generellt undan efter sig (finns undantag så jag har inte varit någon militärisk kommendant), man slänger inte sina saker där man står. Här finns grannbarn som ALDRIG i hela sitt liv har fått höra de där orden om att plocka undan lite, så var de än står, går eller befinner sig så ställer/slänger de sina prylar på platsen de för tillfället befinner sig. Och så hämtar de 3 miljoner andra- cyklar, Bobby Cars, sparkcyklar, elbilar osv, som de gör samma med- och så lämnar de prylarna bara. Andra brukar tröttna och peta undan lite saker så att man kan gå förbi- grannar, fastighetsskötarna och jag, dock ej barnen eller deras föräldrar....

Så först snubblade jag över sagda sparkcykel tidigare i dag och tappade balansen och slog skallen i en stolpe till trädäcket (som jag behöver gå upp på för att komma till min lägenhet), min huvudvärk blev ännu värre och bultade satan, blev yr och illamående, nära att kräkas flera gånger och har vilat i eftermiddag utan att må bättre. Nu i kväll i mörkret tänkte jag inte på att den var där, och missade den igen och snubblade över den. Trillade inte denna gången utan blev så sur så jag lyfte upp den och slängde den till gräsmattan istället. Jag mår fortfarande riktigt jäkla dåligt, kallsvettas och känner mig märkligt febrig eller så, huvudvärk med yrsel och gräsligt illamående också, och hoppas att slaget i skallen inte ger hjärnan en ursäkt för att ge mig migrän, för jag orkar verkligen inte mer med skit i huvudet nu!!
 
Då är det spindeldags igen. Sluta invadera mitt hem!!!
Själv flög jag nyss upp ur sängen då jag vände mig och låg öga mot öga med en lockespindel! Skyndade mig och hämtade en mugg för att slänga ut den men nu kan jag inte hitta den! :arghh:

Vad gör jag, bränner ner huset? Slänger ut sängen och eldar upp den? Letat och letat men den är försvunnen, däremot lille Skrutt tittade väldigt intresserat på när jag rotade runt. Har han ätit upp den? Hittar inga ben, nånting borde väl blivit kvar? :nailbiting: 😼
 
Surar för att jag mår dåligt och mitt dåliga mående förvärrades av att jag snubblade över en sparkcykel ute i dag. Säga vad man vill om mitt föräldraskap men mina ungar fick lära sig att när man bor i ett flerfamiljshus så plockar man generellt undan efter sig (finns undantag så jag har inte varit någon militärisk kommendant), man slänger inte sina saker där man står. Här finns grannbarn som ALDRIG i hela sitt liv har fått höra de där orden om att plocka undan lite, så var de än står, går eller befinner sig så ställer/slänger de sina prylar på platsen de för tillfället befinner sig. Och så hämtar de 3 miljoner andra- cyklar, Bobby Cars, sparkcyklar, elbilar osv, som de gör samma med- och så lämnar de prylarna bara. Andra brukar tröttna och peta undan lite saker så att man kan gå förbi- grannar, fastighetsskötarna och jag, dock ej barnen eller deras föräldrar....

Så först snubblade jag över sagda sparkcykel tidigare i dag och tappade balansen och slog skallen i en stolpe till trädäcket (som jag behöver gå upp på för att komma till min lägenhet), min huvudvärk blev ännu värre och bultade satan, blev yr och illamående, nära att kräkas flera gånger och har vilat i eftermiddag utan att må bättre. Nu i kväll i mörkret tänkte jag inte på att den var där, och missade den igen och snubblade över den. Trillade inte denna gången utan blev så sur så jag lyfte upp den och slängde den till gräsmattan istället. Jag mår fortfarande riktigt jäkla dåligt, kallsvettas och känner mig märkligt febrig eller så, huvudvärk med yrsel och gräsligt illamående också, och hoppas att slaget i skallen inte ger hjärnan en ursäkt för att ge mig migrän, för jag orkar verkligen inte mer med skit i huvudet nu!!
Jag hade slängt den så långt jag orkade redan första gången. 🤬
 
För övrigt hade jag brandgenomgång på jobbet i dag så nu vet jag hur det fungerar på min arbetsplats. Planeringsdag nästa vecka så planerat lite inför det.

Beställt lite mat som jag får hemlevererat i morgon. I mitt förvirrade tillstånd trodde jag att det var på fredag, alltså i övermorgon, men något gnagde i mig och pockade på uppmärksamheten så kollade- det är fredag i morgon (väl?)!!

Hittade en ny låt att lyssna på i går så jag har hört den flertalet gånger i dag, skönt att vila öronen på!
 
Jag hade slängt den så långt jag orkade redan första gången. 🤬
Mitt mål är att hålla mig väl med grannarna så jag tog då mig bara för huvudet och fumlade vidare in i mitt hem, där jag passade på att inför spionen berätta med väl valda svordomar och fula ord vad jag tycker om sagda grannungar och deras föräldrar. Han höll med. En av ungarna låtsasskäller när spionen är ute och när han skäller då på pojken, som cyklar runt intill honom, så säger ungen "håll tyst hundjävel!".
 
Sitter i soffan och försöker att inte tänka allt för mycket på morgondagen. Alltså. Egentligen borde det bli en bra dag, men jag är ändå fruktansvärt opepp och vet egentligen inte varför.

Så, istället för att sova och samla energi så att jag orkar med morgondagen, så sitter jag här och slösurfar, kollar på inredning och läser på om akvarier. Jag borde också förbereda en föreläsning jag ska hålla och en artikel jag ska skriva, men det får nog bli i helgen när jag har lite mer energi igen.

Kan man ha en vanlig soffa på balkong? en inglasad balkong alltså? En vän sa att det kanske blir väl fuktigt för den ändå... Gissar att hon har rätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 085
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp