Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har klistrat fast mig i soffan med stränga order från mig till mig att inte städa mer idag. Jag ska ha besök av en vän i helgen och blir alltid lite extra nipprig och pedantisk när det är någon som ska sova över här. Tror det är en kombination av att jag är väldigt "house proud" (vad kan det tänkas heta på svenska?) och att det är otroligt skönt att få en massa städning gjord. Jag ser det liksom som en anledning att verkligen storstäda, men ibland kan till och med jag känna att jag överdriver. Det var när jag kom på mig själv med att stå och putsa vattenkokaren som jag insåg att det fick räcka för idag :angel:
 
Om min underbara häst längtat efter spånbädd i sin box?! Javars, tog inte ens fem minuter innan hon la sig och njöt 😍🥰. Hade inte tänkt strö upp innan jag tvättat boxen men pållan verkar fått reaktion på vaccinet; lätt feber/förhöjd temp (var ute inatt som vanligt då gränsfall igår) samt stel ikväll där hon fick injektionen 😔 så det blir såklart längre vila än bara de första dagarna som är viktiga, älskade pållan ❤.
Jag lyckades bli svullen under andra ögat idag (det andra alldeles nyligen av myggbett) av antagligen knotten som dök på mig i stallet när jag satte mig en stund och dessutom en ögonfrans i ögat, gäller ju att jämna ut det 🤣. Efter att jag slängt ihop krämig citronpasta; god vegetarisk rätt till middag, åkte sambon och jag och nattade pållarna 🥰 innan soffhäng till veckans avsnitt av Det sitter I väggarna 😊.
 
IMG_0433.jpeg

Middagen!
 
Håller med. Det låter som en skröna, eller ett illvilligt rykte. För det kan omöjligt bli lönsamt att rida sönder sina hästar. Men visst - idioter finns i alla branscher.
Man slapp ju behandla de och sen fick man ut på försäkringen vid avlivning alt försökte sälja de till ridskoleeleverna. Jag blev erbjuden en halt häst för 40000. De visste att jag ville ha den men släppte inte den billigare för det var det de skulle få ut vid avlivning.
 
Man slapp ju behandla de och sen fick man ut på försäkringen vid avlivning alt försökte sälja de till ridskoleeleverna. Jag blev erbjuden en halt häst för 40000. De visste att jag ville ha den men släppte inte den billigare för det var det de skulle få ut vid avlivning.
Jovisst, men någon vidare lönsamhet kan det inte ha varit ändå. Långt mycket mer lönsamt att ta hand om sina hästar så att de håller. Det kostar ju massor att köpa in nya hästar plus att det tar tid att skola in dem i verksamheten - det tar ett bra tag för en ridskolehäst att bli "lönsam".
 
Uttråkad och trött. Borde verkligen diska och fixa köket efter att jag gjort kålpudding (blev god men lite vattnig eftersom jag uppenbarligen inte brynt vitkålen ordentligt). Det ser ut som en hazmat zone där just nu.

Funderar på om jag ska göra kålpudding på resten av älgfärsen imorgon igen nu när jag redan är i farten.
 
En ganska stor spindel gick på min arm för en liten stund sedan. Har nu lyst och letat men ser den inte. Så antar att den måste vara i sängen nånstans. Kände den tidigare också men var för långsam då. Tydligen gillar den min arm.

Känns ju jätteenkelt att somna nu när den klampar runt överallt :meh:
 
Drömde att jag sov i ett badkar och vaknade av att det rann vatten på mig från kranen..
Så nu är jag klarvaken.
Hmm ... kanske ska blunda iaf så jag kanske somnar om. Kan bli svårt för hjärnan är liksom: Heeej!! Det är morgon nu! Vad ska vi hitta på?! Se tv eller lösa korsord kanske? Äta nåt?!”

🧠
 
Drömde att jag sov i ett badkar och vaknade av att det rann vatten på mig från kranen..
Så nu är jag klarvaken.
Hmm ... kanske ska blunda iaf så jag kanske somnar om. Kan bli svårt för hjärnan är liksom: Heeej!! Det är morgon nu! Vad ska vi hitta på?! Se tv eller lösa korsord kanske? Äta nåt?!”

🧠
Ja hjärnan har ju rätt det är ju morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 101
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp