Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bugger, bugger, bugger. Löken var rutten och jag behövde kasta mig iväg och köpa ny lök. Kom på när jag stod i affären att jävlar också, lämnade jag köttfärsen på bänken? Med lite riven lök it. Ett halv kilo älgfärs + riven dålig gul lök + katt = Akutbesök hos veterinär.

Sprang hem, även om jag visste att det antagligen var för sent. Flåsade innanför dörren och :bow: katten hade inte upptäckt färsen trots att den stod i diskhon. När jag redan hällt i kålpuddingen hittade jag den stora formen jag egentligen skulle lägga den i, men var försvunnen. Jaja, det blir en mycket hög pudding men förhoppningsvis smakar den någorlunda. Har fortfarande kvar 500g älgfärs i kylen som jag måste göra något med pronto. Katten ska få en liiiiten smakbit som tack för att jag inte behöver sitta på Bagis just nu och vänta om hon behöver magpumpas eller är döende. Ja jag vet rationellt att det är en relativt liten risk. Men när det gäller min katt är jag inte rationell.

Satan vilken usel matte jag är.
 
IMG_0425.jpeg

Åååh HEJ vad det går
 
Bugger, bugger, bugger. Löken var rutten och jag behövde kasta mig iväg och köpa ny lök. Kom på när jag stod i affären att jävlar också, lämnade jag köttfärsen på bänken? Med lite riven lök it. Ett halv kilo älgfärs + riven dålig gul lök + katt = Akutbesök hos veterinär.

Sprang hem, även om jag visste att det antagligen var för sent. Flåsade innanför dörren och :bow: katten hade inte upptäckt färsen trots att den stod i diskhon. När jag redan hällt i kålpuddingen hittade jag den stora formen jag egentligen skulle lägga den i, men var försvunnen. Jaja, det blir en mycket hög pudding men förhoppningsvis smakar den någorlunda. Har fortfarande kvar 500g älgfärs i kylen som jag måste göra något med pronto. Katten ska få en liiiiten smakbit som tack för att jag inte behöver sitta på Bagis just nu och vänta om hon behöver magpumpas eller är döende. Ja jag vet rationellt att det är en relativt liten risk. Men när det gäller min katt är jag inte rationell.

Satan vilken usel matte jag är.
Känns som att du glömmer saker väldigt ofta? Känner du dig stressad?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp