Blev istället att åka bort och handla på ICA så jag kunde ställa varorna i stallets kyl och frys så länge; så himla smidigt!! . Fick bli att käka lunchen där med; asså denna krämiga kycklinggryta med couscous till är såååååå god!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men shit vad obehagligt! Kör den vägen varje dag när sonen ska till skolan… hur gick det med hästen?Usch, läste precis om en tjej vars häst blivit knivskuren (troligtvis enligt veterinär) i ett område som heter Vela i Enköping i en lokal Enköping grupp på FB. Händelsdn ska vara polisanmäld.
Så nu började jag googla på kameraövervakning för jag vill inte att min häst ska råka ut för samma sak. Vi står en bit bort bara från där det hände.
Nåja nu ska jag börja jobba. Sista kontordagen, imorgon blir det hemmajobb
Beklagar sorgen Förlorade själv min bästa vän för tre veckor sedan… sorgen är obeskrivlig.Sörjer vidare, blev lite tröstad av att jag hade sparat lite ull och hår från sista ullkamningssessionen så jag kunde liksom klappa lite på minnet av henne.
Det är tungt nu. Räcker det inte med allt annat runt ikring. Med trasiga barn som ska hjälpas till alla instanser och vård som inte flyter.
Hur ska jag undvika höstdeppigheten i år?
Ta hand om er där ute.
Ok. Jag lever. Nästan.Jag väntar på ett pass crossfit. Aldrig testat innan och med ok att träna max 50% pga korsbandsknäet jag skadade i våras känns detta nu som ett korkat beslut men prova gränser behöver jag lära mig.
En sån vill jag ha! Tänk att kunna få ihop steg genom att vifta med fingret.Jag har trott att min stegräknare på den nya biofeedback-gadgeten (som sitter på ett finger) kanske är lite väl optimistisk. Idag hade jag gått 74 steg innan jag klev ur sängen och anser det härmed bevisat.
Stort sår och 20 stygn tror jag att jag läste. Så obehagligt.Men shit vad obehagligt! Kör den vägen varje dag när sonen ska till skolan… hur gick det med hästen?
Trattkantareller, gula kantareller och taggsvamp känner jag igen! Sen är det blomkålssvamp va? Och vad är den femte sorten?Unnade mig själv en svamptur i skogen innan jobbet idag, fördelen med att börja jobba efter lunch.
Blir nog någon pasta med svampsås till kvällsmat idag!
Fem olika sorter blev det idag:
Visa bifogad fil 127997
Håller tummarnaSka ha möte med min chef nästa vecka. Har bara anställning fram till mitten av november, så lär få reda på då om de vill ha kvar mig eller inte.
Jag hoppas innerligt på att jag kan få vara kvar iaf ett år till, det hade varit så bra för mig. Men vet inte alls vad chefen tänker sig.
Så jag är nervös.
Det stämmer! Japp blomkålssvamp, har aldrig smakat den utan låtit den stå kvar pga mängden rensning på den. Men nu har jag sett så många som höjer den till skyarna så jag var tvungen att ta med en hem.Trattkantareller, gula kantareller och taggsvamp känner jag igen! Sen är det blomkålssvamp va? Och vad är den femte sorten?
Jag är så nöjd med mig själv som kunnat utöka min enbart-gula-kantarellrepertoar med först trattkantareller och nu taggsvamp. Men det vore kul att kunna fler!
Beklagar sorgen Förlorade själv min bästa vän för tre veckor sedan… sorgen är obeskrivlig.
Nä asså blomkålssvamp är såååå jobbig att rensa så det är lika bra att du ger bort den. Till mig!Det stämmer! Japp blomkålssvamp, har aldrig smakat den utan låtit den stå kvar pga mängden rensning på den. Men nu har jag sett så många som höjer den till skyarna så jag var tvungen att ta med en hem.
Den femte sorten är rödgul trumpetsvamp- ligger till höger i bild. Skiljs enklast från trattkantarell genom att åsarna ser ut som russinfingrar istället för fina åsar.
Sjukt kul med svampar! Varit en riktig fegis innan men vågar mer och mer lita på mina kunskaper. Gick också en FH-kurs i svampkunskap för två år sedan och det gav verkligen mersmak!