Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hormonell med mensvärk och pendlar mellan att känna mig överkörd av en ångvält och irriterad över att folk har mage att andas. Blir till att kompa ut lite tidigare idag och försöka ta hand om mig själv.

Blev även oerhört provocerad över att behandling för alla typer av hormonella besvär för kvinnor är viktnedgång och livsstilsförändringar. :meh:
 
Har ett viktigt uppdrag idag, jag ska laga BIR (British Indian Restaurant) indisk mat, alltså så likt det man köper som takeaway på (brittisk)indisk restaurang som möjligt. Min plan är kyckling tikka masala, naan, ris, onion bhajis och tamarindsås. Kanske samosas??
 
Ska ha möte med min chef nästa vecka. Har bara anställning fram till mitten av november, så lär få reda på då om de vill ha kvar mig eller inte.
Jag hoppas innerligt på att jag kan få vara kvar iaf ett år till, det hade varit så bra för mig. Men vet inte alls vad chefen tänker sig.

Så jag är nervös.
 
Fy fan så kallt idag, 6° bara :eek: för två dagar sedan var det 16° så här dags. Jag får jobba mig varm.
Sa detsamma! Igår 17, idag 7 O_o

6 grader här med. Verkligen en dimmig, fuktig och lite kylig höstmorgon... :)

3.7 grader 6:30. Fy och usch!

Första frostnatten :love: 🙏

Började dagen med promenad med hundarna. Frisk luft och sol, underbart!

Vi har haft frost de senaste två nätterna #winteriscoming :cool:

Såååå skön luft ute imorse, 7 grader bara 😍.

Åh, kallt här med nu på morgonen. Vilken dag tror ni förresten att äldsta dottern insisterade på att vi nog borde cykla den dryga halvmilen till förskolan? :laugh: Efter någon kilometer fick jag stanna och ta av mig min tjocktröja för att vira den runt henne i cykelsitsen istället 🥶 Nu sitter jag hemma och håller på att tina :p

När hon kommer hem igen ska vi gå ned i källaren och leta fram vantar har jag lovat! :rofl:
 
Jag har trott att min stegräknare på den nya biofeedback-gadgeten (som sitter på ett finger) kanske är lite väl optimistisk. Idag hade jag gått 74 steg innan jag klev ur sängen :laugh: och anser det härmed bevisat.

I övrigt ska det städas idag och jag ska äta fransk löksoppaish som blev fantastiskt god. Solen skiner. Hopp om livet. ☀️
 
På väg till sista träningen med fysioterapeuten. Lagom till detta har knäet börjat krångla på ett nytt sätt :laugh: Förhoppningsvis övergående!

En person på busshållplatsen hade precis den "huslukten" som jag kommer ihåg från mormor och morfar, så det högg till lite av saknad i hjärtat :cry:

Och vad är det med mig och lukter just nu :rofl:
 
Samlar mod för att riva ut den gamla duschkabinen, får nog beväpna mig med dammsugaren för hu vad jag såg det var spindelnät bakom den. :nailbiting: Jag har lyckats få ner alla glasskivorna, nu är det karet, två väggar och taket kvar, samt koppla loss vattnet som redan är avstängt tillsammans med vattenpumpen.

Ska se om jag kan bryta upp den i delar så det är enklare att ta ut den, hittar inte hur jag ska demontera skiten. :cautious:
 
Fick inte tag i medicin i går. Det var slut fast det stod på Fass att det fanns.
Kollade nu igen på alternativ, hittade ett ställe som har ersättningsprodukter, men när jag googlar på det apoteket är det tillfälligt stängt? Finns inga öppettider.

De har alltså medicinen där inne men det går inte att få tag i för att de har stängt? Extremt underligt att de inte skickar någon att hämta medicinen och lägga den på ett annat apotek då. :banghead:

Jag lär väl få försöka få tag i medicinen dagligen och åka runt som en skottspole. Nu finns den dock typ ingenstans, så ju längre tiden går desto svårare... :(
Vad heter medicinen?
 
Har bytt en soppåse och hängt den fulla på dörrhandtaget, nu luktar det blä. Tror jag ställer ut den utanför dörren tills jag ska ut.
Väntar på att Without a trace ska börja om 25 minuter.
Är trött. :sleep:
 
Jag väntar på ett pass crossfit. Aldrig testat innan och med ok att träna max 50% pga korsbandsknäet jag skadade i våras känns detta nu som ett korkat beslut O_o:D men prova gränser behöver jag lära mig.
 
For in till stan i morse och köpte ett gäng nya snabblänkar till pållans grovmaskiga hönät- nuvarande har ju rostat en del pga fukt i stallet och så ville jag ta bort karbinhakarna som ju inte är det säkraste.
Blev bara ett ärende av två då plötsligt Citygrossappen slutade fungera till självscanningen (stort tekniks problem så iaf rättvist 😅) och handla på det gamla vanliga sättet skulle jag inte hinna utan stress innan det planerade strömavbrottet en timme senare och jag vägrar stressa i onödan så var bara att skita I det och åka hem 🙃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 091
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp