Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade graderna sjunkit till bara 4... Stjärnklart och vackert... :) Jag drog ned avfuktaren ett snäpp, för i natt hade det bildats lite imma på våra fönster. Inte så det rinner, men helt klart lite fukt...
 
Nervös x10, i dag har jag bokat botox mot spänningshuvudvärk. Svindyrt men om jag bara kan slippa huvudvärk eller få den lindrad kommer jag typ bli lyckligaste personen i världen. Jag får gambla lite med de pengarna, det motsvarar ändå vad de som går ut och festar spenderar på 1-2 helger så...

Försöker övertala mig själv att 1. Det är inte så mycket pengar för något som kanske kan ge lindring. 2. Att jag inte kommer bli jätteledsen om det inte funkar. :cautious:
 
Nervös x10, i dag har jag bokat botox mot spänningshuvudvärk. Svindyrt men om jag bara kan slippa huvudvärk eller få den lindrad kommer jag typ bli lyckligaste personen i världen. Jag får gambla lite med de pengarna, det motsvarar ändå vad de som går ut och festar spenderar på 1-2 helger så...

Försöker övertala mig själv att 1. Det är inte så mycket pengar för något som kanske kan ge lindring. 2. Att jag inte kommer bli jätteledsen om det inte funkar. :cautious:
Hoppas att det fungerar!
Du kan inte få det genom vården?
 
Inte bara det. Ingen kan vilja rida eller jobba där? Några få idioter kanske men...
Kanske otydligt men alla var ju inte dåliga. Utan blev en häst halt tex så kom veterinären och i 9 fall av 10 beslutades att man skulle försöka sälja hästen till en elev högre än livvärdet alt ”rida sönder” den och få ut livvärdet. Dessa hästar var mer eller mindre alla inköpta från en hästhandlare i Danmark för runt 20-30 000 kr. Förutom den som de ville sälja till mig för 40. Min ridlärare sa att under 10 ska jag betala för den hästen pga hältan men då klart avlivades den istället för mer pengar ut.
Jag tim-jobbade där och visste inte om detta förrän jag blev erbjuden den söndriga hästen, då fick jag info hur de såg på skadade djur. Eller ja, ridskolechefen.
 
Hoppas att det fungerar!
Du kan inte få det genom vården?
Det kan jag, men det verkar vara extremt svårt att få det. Jag har ändå hållt på till och från i 5 år. Har nämnt att jag sett att botox kan hjälpa och att jag tror att det skulle funka med min huvudvärk men inte blivit hörsammad. Får mest höra att sådant görs vid kronisk migrän och då i undantagsfall, inte vid spänningshuvudvärk (trots att det står att det görs för spänningshuvudvärk också... ganska förvirrande :meh:)
 
Kanske otydligt men alla var ju inte dåliga. Utan blev en häst halt tex så kom veterinären och i 9 fall av 10 beslutades att man skulle försöka sälja hästen till en elev högre än livvärdet alt ”rida sönder” den och få ut livvärdet. Dessa hästar var mer eller mindre alla inköpta från en hästhandlare i Danmark för runt 20-30 000 kr. Förutom den som de ville sälja till mig för 40. Min ridlärare sa att under 10 ska jag betala för den hästen pga hältan men då klart avlivades den istället för mer pengar ut.
Jag tim-jobbade där och visste inte om detta förrän jag blev erbjuden den söndriga hästen, då fick jag info hur de såg på skadade djur. Eller ja, ridskolechefen.
Fy... men oavsett så måste detta vara ett extremt undantagsfall. Jag tycker det är lite sorgligt att ta ett sådant exempel och säga att alla ridskolor funkar så här.
 
Fy... men oavsett så måste detta vara ett extremt undantagsfall. Jag tycker det är lite sorgligt att ta ett sådant exempel och säga att alla ridskolor funkar så här.m
Fy... men oavsett så måste detta vara ett extremt undantagsfall. Jag tycker det är lite sorgligt att ta ett sådant exempel och säga att alla ridskolor funkar så här.
Jag har aldrig sagt att alla ridskolor funkar så?
 
Jag har aldrig sagt att alla ridskolor funkar så?
Tyvärr händer sånt överallt. Jag jobbade ett tag på en ridskola där man skulle ”rida sönder” hästarna om de var dåliga istället för att behandla. Det blev billigare då.
Jag kanske misstolkade men "tyvärr händer sånt överallt" tycker jag låter som att alla ridskolor håller på så.
 
Så stolt över mina huliganer igår när vi var på ridskolan :heart Min yngsta har inte vågat galoppera på ridskolan innan (gjort det hemma på min ena häst) men igår frågade hon mig när vi sadlade hur man gör för att få hästen i galopp. Jag förklarade och visade vid skänkelläget på hästen och det gjorde nog att hon vågade ta steget för oj vad hon galopperade sen! Så modig och duktig! Och min äldsta, det är en fröjd att se henne rida! Så mjukt och fint och trots att hästen va pigg och stark så syntes det inte att hon fick kämpa. Hon är så duktig! Stolt mamma på läktaren 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 758
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp