Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här arbetsdagen är på väg att ta slut. Jag har haft ett par bra möten. Gjort en eller två insatser för myndigheten som de kommer att sjunga sånger om i framtiden. Jag ska jobba en liten stund till, sen stämplar jag ut någon timme tidigt. Jag har ett flexkonto som är full som en irländare på St Patricks day så det finns att ta av.
 
Puh, hemkommen med nya rör, balofixer, klämringar, instickshylsor, väggfästen och våtrumssilikon. Skrutt har fått mat och jag har lagt mig en liten stund innan jag ska till hästarna och även hämta vatten till mig i ett par dunkar. Hästar och höns kvar att ordna med för dagen, hundarna låter meddela att det är orättvist när katterna får mat och inte de. :mad:
 
Men shit vad obehagligt! Kör den vägen varje dag när sonen ska till skolan… hur gick det med hästen? 😰
Vi åker också den vägen en del.
Jag vet ju inte i det här fallet då jag inte har insyn i några som helst detaljer men.
Jag har sett hästar lyckas tillfoga sig helt otroliga sår i hagen där man trott att det skurits tills man hittat annan orsak i hagen.
 
Gick på promenad i parken.
Det stod en man och spelade säckpipa på en kulle. ovanligt.
 

Bifogade filer

  • 20230915_134544.jpg
    20230915_134544.jpg
    319,7 KB · Visningar: 39
Haft en väldigt intensiv och stressig vecka, och avslutade med att åka till tandläkaren och dra en visdomstand. Tack och lov började inte ryggskottet protestera, för det var jobbigt nog ändå. Men den fantastiska tandsköterskan gjorde att jag klarade mig igenom det ❤️ hon stod vid min sida och pratade med mig och fick mig att tänka på annat 👍

Ska åka till en vän en stund ikväll, och förhoppningsvis på lite shopping och en babyshower imorgon om jag inte får för ont i munnen :)
 
Puh, hemkommen med nya rör, balofixer, klämringar, instickshylsor, väggfästen och våtrumssilikon. Skrutt har fått mat och jag har lagt mig en liten stund innan jag ska till hästarna och även hämta vatten till mig i ett par dunkar. Hästar och höns kvar att ordna med för dagen, hundarna låter meddela att det är orättvist när katterna får mat och inte de. :mad:

Har Skrutt förlåtit dig för hans tidigare svält?
 
Hemma från sjukgymnasten. Mystiskt nog så efter förra gången fick jag vansinnig värk i vaderna när jag sov. Det blev bättre när jag ställde mig upp men fortfarande ont nog för en panadol eller två.

Nåja, jag stretchade och benlyfte och fick återigen kommentaren om att jag hade starka muskler. Eh, jag går kanske 150-200 meter om dagen. Dessutom har jag tydligen noll underhudsfett så alla senorna syns, inte så klädsamt. Min anklar har alltid varit smala och är nu runt 16 cm i diameter (eller vad det kallas). De andra benmusklerna fram och bak på låren har blivit mjukare, men de förbaskade vaderna vägrar att mjukna. Iofs är det just dem jag har haft problem med i stort sett hela livet så kommer ta tid att mjuka och stretcha. Sjukgymnasten satt mer nålar i mig.
 
Fullt kaos runt extrajobb och bolaget som gräver på vår fastighet. De får nästa vecka på sig att skärpa till sig innan jag ringer bolaget över dom och säger att de får styra upp det här. Har lagt enormt mycket timmar på tjafs de senaste veckorna. Skulle ringa banken och förhandla ränta på ett av lånen men orkade verkligen inte. Blev erbjuden en hyfsad ränterabatt online och lånet var rätt litet, så jag tog det direkt. Jag VET att jag hade fått ner det om jag ringt, men det tog helt stopp nu. Nu ska jag läsa en bok, dricka ett glas vin och pyssla i trädgården hela helgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp