Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får fortfarande skrattanfall över personalens reaktion på akuten förra veckan
”har du åkt buss hit. Hur då?”
ja vad ska jag svara. Hur skulle jag annars ta mig till akuten?
sen att armen visade sig vara bruten, det kunde ju inte jag veta.
 
Får fortfarande skrattanfall över personalens reaktion på akuten förra veckan
”har du åkt buss hit. Hur då?”
ja vad ska jag svara. Hur skulle jag annars ta mig till akuten?
sen att armen visade sig vara bruten, det kunde ju inte jag veta.

Vad skulle du gjort annars? Man åker ju knappast ambulans.

Själv lindade vi skiten, jag red final i allsvenskan i dressyr. På vägen hem skjutsade pappa mig till närakuten 😆
Armen var bruten på två ställen 😆 Pappa fick lite smått dåligt samvete 😅
 
Vad skulle du gjort annars? Man åker ju knappast ambulans.

Själv lindade vi skiten, jag red final i allsvenskan i dressyr. På vägen hem skjutsade pappa mig till närakuten 😆
Armen var bruten på två ställen 😆 Pappa fick lite smått dåligt samvete 😅
Preciz, man får inte vara kinkig! Jag körde mig zjälv till akuten 3ggr på 4 dagar med bruten handled, manuellt växlad bil.
 
Preciz, man får inte vara kinkig! Jag körde mig zjälv till akuten 3ggr på 4 dagar med bruten handled, manuellt växlad bil.

Mamma gjorde samma sak när hon halkat på uppfarten. Lite meckigt att växla med vänster hand bara (hon hade brutit höger handled).

En granne bröt foten i skärgården men lindade den stenhårt och tog ett järn eller två. Det kändes dock lite väl mkt stormaktstid 😆
 
Sitter och är så himla nöjd.
Har precis kommit hem från stallet och nu är boxarna klara inför vintern. Skurade, målade, golven lagade och nu är golven oljade. Bara att strö upp om ett par dagar och ta in när jag känner för det.
Har också fått tummen ur och tagit tag i ett problem jag skjutit på i månader så nu är grejerna för reparation hemma och reparationen tar om jag förstått hur man gör det hela max 15 minuter. Rätt skönt att gå från att tro att något är typ ett tvådagars jobb för en snickare till att kunna lösa det själv så enkelt.
 
Börjar låta som en gammal Hasse & Tage sketch, spik i foten! 😂

Själv flög jag av en häst, landade i en björk, började gå tillbaka men fick skjuts då de kom med bil och letade efter mig när hästen sprang hem, knöt ihop tyglarna och satte upp igen. Dagen efter åkte jag buss 40 mil för att sedan dagen efter det uppsöka akuten där de konstaterade att jag brutit vadbenet strax under knäet. Fick inte rida på sex veckor men inga restriktioner att fortsätta min dykarkurs så trots brutet vadben och sönderslagen, blålila vadmuskel andra benet tog jag senare certet.

 
Senast ändrad:
Funkar det även med löztänder
IMG_3118.gif
 
Apropå brutna ben så för några år sen bröt vår målvakt några ben i handen samt handleden i en fotbollsmatch. Vi visste såklart inte det då, men hon slängde av sig handskarna och skrek. Skulle hon gå av matchen? Nej! ”Det är ingen fara men jag behöver hjälp att ta på handskarna igen”.
Alltså dra på tjocka men tighta fotbollshandskar över brutna ben… Ni skulle höra skriken.
Hon blev sen inkörd till akuten samma kväll och benen hade gått av och var någon cm i ”felställning”. Det var samma match som en annan i laget bröt nyckelbenet under matchen. Undra vad akuten tänkte när det kommer in två personer i likadana matchställ.. med nån timmes mellanrum :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp