Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar över vad jag egentligen ätit idag. 🤔

Köpte en ostfralla och en kaffe latte i morse i Gnista på väg till Ultuna. Tog två cm-stora korvsnuttar på en butiksdemo på vägen hem och sen inget mer? Ätit några kex ikväll med lite färskost och vin men inte varit hungrig.

Handlat massor med mat men det får vänta tills i morgon efter jag skruvat ihop alla rör i badrummet. Viktigare med klart vatten i huset, sen blir det ugnsrostade rotfrukter och fläskkarré, allt på extrapris och i långpanna. :d

Köttnäten åker direkt i soptunnan utan att passera något annat. :cautious:
 
Apropå brutna ben så för några år sen bröt vår målvakt några ben i handen samt handleden i en fotbollsmatch. Vi visste såklart inte det då, men hon slängde av sig handskarna och skrek. Skulle hon gå av matchen? Nej! ”Det är ingen fara men jag behöver hjälp att ta på handskarna igen”.
Alltså dra på tjocka men tighta fotbollshandskar över brutna ben… Ni skulle höra skriken.
Hon blev sen inkörd till akuten samma kväll och benen hade gått av och var någon cm i ”felställning”. Det var samma match som en annan i laget bröt nyckelbenet under matchen. Undra vad akuten tänkte när det kommer in två personer i likadana matchställ.. med nån timmes mellanrum :rofl:

Det är ändå lite stormaktstid-retro att bara köra på! Dock har min granne blivit låghalt efter sin stormaktstids-spjälning av sin brutna fot 😅
 
Det är ändå lite stormaktstid-retro att bara köra på! Dock har min granne blivit låghalt efter sin stormaktstids-spjälning av sin brutna fot 😅
Det är egentligen en rätt korkad inställning. Jag resonerade tidigare att smärta är vekhet som lämnar kroppen, idag vet jag att den smärtan lämnar inte utan kommer tillbaka med förnyad kraft. Bättre att lyssna på vad som gör ont. :down:
 
Det är egentligen en rätt korkad inställning. Jag resonerade tidigare att smärta är vekhet som lämnar kroppen, idag vet jag att den smärtan lämnar inte utan kommer tillbaka med förnyad kraft. Bättre att lyssna på vad som gör ont. :down:

Ja riktigt korkat! Men hon trodde att hon stukat foten. Sen vet jag ej hur ont hon hade. Jag hade inte extremt ont när jag brutit armen vad jag kan minnas (men har kanske förträngt).
 
Scrollar runt. Läste kommentarsfältet på en text som förfasade sig över att heroin chic-kroppen och size zero-idealet är tillbaka.

SJÄLVKLART var kommentarsfältet istället fullt av hat mot överviktiga som grupp och vilken äckligt svulst på samhällskroppen de är, då ofta från de som kategoriserar sig själva som väldigt smala. Så tröttsamt att läsa.
 
Får fortfarande skrattanfall över personalens reaktion på akuten förra veckan
”har du åkt buss hit. Hur då?”
ja vad ska jag svara. Hur skulle jag annars ta mig till akuten?
sen att armen visade sig vara bruten, det kunde ju inte jag veta.
Hästtjejer reder sig väl liksom?
Jag slet sönder ena vristen rejält när jag skulle ta in en häst som var både ouppfostrad och totalt hystrisk. Hörde hur det knakade och fick raskt en vrist som påminde om en elefants.
Lindade den med hästlinda och hoppade in med sista hästen innan jag fick hjälp att hoppa in i väntande bil. Någon sa att "ja, så allvarligt kan det inte vara så som du skrattar". En annan svarade att "Det är Tua. Hon skrattar jämt. Hon kan lika gärna vara döende."
Du hade väl inget val liksom?
 
Det är egentligen en rätt korkad inställning. Jag resonerade tidigare att smärta är vekhet som lämnar kroppen, idag vet jag att den smärtan lämnar inte utan kommer tillbaka med förnyad kraft. Bättre att lyssna på vad som gör ont. :down:
Skitdumt! Men ibland svårt att veta. Sambo fick tex in en kiropraktor-kund förut som sa att hon hade ont på ngt ställe och nog hade en låsning eller ngt. Han kikade och ville inte behandla iom att han upplevde att det var skadat trots att hon inte tyckte det var SÅ farligt och skickade henne på röntgen. Hon hade en fraktur.

Sen finns ju idioterna också.. Som min tidigare kiro som hade mottagning vid ett gym. En som bodde i min bostadsrättsförening var en enooorm man. Han gick tydligen på en mix av anabola och smärtstillande. En dag då han tränade så smällde det till och han kunde inte röra armen normalt. Han gick upp till kiron som även är sjukgymnast och frågade om han kunde tejpa honom så han kunde träna klart. Idioten hade dragit sönder hela bröstmuskulaturen. Därför gick det inte att röra armen normalt. Kiro förklarade det och gymgalningen tyckte "vaddå, det kan du väl tejpa".
Eh, nej.. Det krävs operation.. O_o
 
Vad skulle du gjort annars? Man åker ju knappast ambulans.

Själv lindade vi skiten, jag red final i allsvenskan i dressyr. På vägen hem skjutsade pappa mig till närakuten 😆
Armen var bruten på två ställen 😆 Pappa fick lite smått dåligt samvete 😅
Nej precis
Jag förstod inte heller varför det var konstigt
Hade ju inte gjort mindre ont att få skjuts.
Dessutom var det akuten som ville att jag skulle komma.

Jag hade nog avvakta nån dag annars
Så ont hade jag liksom inte
 
senap,Sommar,ssssssssssssssol, sassa, :D

Jag har ett SSSSSssssss har tillfälligt öppnat nya laptopen,så var inte oroliga, det kommer flera zzzzzz tills jag lagt över allt i denna laptopen och med tanke på att jag är teknisk idiot kommer det att ta tid
Pst! Det bästa är att ha det mesta i onedrive så krävs det inte så mycket jobb med att lägga över saker. Men det har du kanske redan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp