Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också slippa huvud/ögonvärk :( får du botox via offentliga vården eller går du privat?
Jag gav upp på offentliga vården och valde att gambla lite (det är ju inte hundra procent säkert att det funkar privat - de gör inte riktigt lika omfattande injiceringar om jag fattade rätt)
Nu verkar det dock ha funkat, vet inte om det är 100% eller bara lindrat, men bara lindringen gör att det är värt pengarna enligt mig.
Det är som att jag andas lättare och som att ögonen är helt bekväma i sina hålor just nu. Värt pengarna hittills mao.
 
Börjat dagen med storstädning. Torka luckor, brödrost, micro, vattenkokare, städskåpet själv, och huvudnumret är en tygtvättmaskinmojäng som jag lånat från en kompis, för att tvätta soffan!
Den sprutar varmt såpavatten oxh säger sedan upp det med ett speciellt munstycke som en dammsugare typ.
Känns skönt att kunna fräscha till innan den kalla fuktiga vintern!
Kuddöverdrag har gått i tvättmaskinen.
Nu ska jag bara dammsuga och sen får det vara bra med städning - kör man stort i vardagsrummet kan man ta det lugnare i badrummet va? (har torkat av lite slappt där)

Te och 20 min vila först..!
 
hahahaha min träningsvärk...ajajaj hahahaha
trodde först jag fått lunginflammation för ont o svårt o andas, imorse klarade jag inte av att cykla uppför en backe till stallet. Nej det är ju bara träningsvärk. Tänk om man skulle träna detta 3-4 gånger i veckan, förutom detaljen att aldrig kunna röra sig ordentligt så borde man ju få en stark kropp.
 
Jag fick en andra vind och har städat på!

Heltäckningsmattor är djävulens påfund och jag har gett med mig att huset kommer aldrig vara riktigt rent på riktigt, me jag har iallafall skrapat trappan med en kratta som drar upp ludd och damm, dammsuga och sprayat större delen av huset.
Skrubbade också badkaret och planterade om en välväxqnde blomma!
nu äter jag rester för lunch och väntar på tvättmaskinen så att jag kan hänga upp kuddfodralen.

I em "måste" jag bara till välgörenhetsaffären för att köpa lite extra vinglas och tallrikar - har gäster nästa vecka och inte tillräckligt med porslin!

Seen blir det nog lugnt resten av dagen?
 
Jag har fastnat i fåtöljen :o

Men nu måste jag röra mig tror jag, tvättmaskinen är klar och tvätten ska förpassas till torktumlaren (att inte det kan sköta sig själv :meh:) och så ska jag nog gå ut och ansa ett äppelträd som är halvansat och inte ser klokt ut just nu :cautious:
Hoppas att vinden hjälper mot myggen bara :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp