Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också jordens invasion. Men de här är jättesmå och aggressiva som satan. De lyckas ta sig in genom myggnät. Så jag har knappt vågat ha öppet efter att ha haft 40 st myggbett bara på benen som kliar satan. Jag brukar kunna låta bli att klia. Men jag kunde inte ens sova normalt för att det kliade så extremt av de här.
Jag var i grannbyn och satt och väntade i entrén till vårdcentralen. Det var fullt med såna mygg inne där. Samma i entrén till apoteket där jag också satt och väntade.
Sambon letade uppsån där maskin som får bort mygg och tejpade fast den på gräsklipparen i går när han skulle klippa gräs. Och han är INTE känslig för mygg. Han kom in sen och behövde en kniv iom att han satt fast den så hårt. :laugh:

Du skulle sett hur jag gick fäktade med svampkniven igår. Jag fällde ut kniven framför myggen, gjorde några snygga viftande moves med den samtidigt som jag väste ”Kom an då fegisar!” med min mest hotfulla röst.

Det hjälpte inte.
 
Alltså, facebook är ju för roligt ibland...
"Du visade Apotek Hjärtats annons för ungefär 2 månader sedan. För ett tag sedan visade vi dig en annons från Apotek Hjärtat. Om du köpte något vill vi gärna höra från dig för att hålla shoppingupplevelsen säker och tillförlitlig."

Alltså. En annons. För två månader sedan! Och de tror att jag ska komma ihåg det :rofl: Halva nyhetsflödet är ju bara annonser!
 
Helt färdig :sleep: Jobbat på grupparbete, haft möte med SYV, gått på föreläsningar, gått långpromenad i solen, letat matrecept för nästa vecka. Borde diska och plocka undan men det får faktiskt vänta tills imorgon, så det så! Ska upp tidigt imorgon och åka till gymmet. Hoppas på att grannarna bara har förfest hemma och sen går ut på krogen så jag kan få sova :crazy:
 
Slöar i soffan efter en dag som turligt nog var betydligt bättre än gårdagen. Sov som en stock hela natten efter alla känslourladdningar igår och tycker nog att jag har en lite mer positiv syn på saker och ting idag :) Ska snart se andra avsnittet av SVT:s serie Lasermannen som jag aldrig såg när den kom ut för en massa år sedan. Jag har lite lagom dålig koll på fallet också eftersom jag knappt var född när det begav sig, så det gör saken ännu mer intressant!

I natt kommer min älskade man hem efter att ha varit bortrest sedan i söndags och jag längtar så att det nästan gör lite ont. Jag brukar inte tycka att det är särskilt jobbigt att han åker iväg lite då och då, snarare tvärtom, men den här veckan har det känts jättetungt.
 
Screenshot_20230908-211457_Instagram.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp