Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg någon h på småärenden, allt gick bra! Men var kom värmen ifrån? Jag är smält :D Ska nog äta tacos nu, borde kanske pyssla ute också. Allt för brännan! Eller... försök till den!
 
Skulle ha möte med sonens skola idag 9.30. Lämnar honom 8.10 och tänkte att ”jag slår ihjäl en stund med en promenad runt elljusspåret”. Sagt och gjort, jag åkte dit, parkerade och knallade iväg typ 8.20. Aldrig varit där tidigare men det var liksom mysig skog.
Går och lyssnar på musik och hittar svamp (som jag får plocka i kepsen eftersom jag inte har något annat med mig, jäkla n00b.).
9.03 kommer har plötsligt ut vid en bygdegård och blir helt förvirrad, liksom vart tog spåret vägen? 🤔
Hittar en liten tant och frågar henne.
”Ja det tar slut här.”
”Här? Tar det slut här?!”
” Ja du får antingen gå asfalten runt eller samma väg tillbaka.”
”Men det är ju skitlångt?” (Vräker jag ur mig, precis som att hon kan göra något åt det. 🙈)
”Jo men du har ju något att se fram emot.” Svarar hon käckt och nickar mot min keps med svamp.

Det blev som sjuuukt bråttom att ta mig de ca 3km tillbaka till bilen och sedan köra till skolan.
Höll på att börja grina av ren ångest över att komma försent, men så for fan i mig. Så det blev att powerwalka och springa tillbaka till bilen och jag sladdade in på parkeringen vid skolan 9.29. 😂
Tomatnylle och svettig som jag vet inte vad, men skolans personal tyckte att det var kul iaf. 🙈😂

(MEN! Vem F*N bygger ett elljusspår som inte kommer tillbaka till samma punkt?! Och VARFÖR står inte det vid spåret?! Orimligt provocerad. ☹️)
Vi har också några såna här som slutar helt plötsligt mitt i ingenstans samt andra där man börjar följa gröna prickar som plötsligt övergår i gula eller blå. Jag och hunden fick en fin promenad på 5 timmar första gången jag gick där lunch virrade bort mig. Helt obegripligt för mig som inte kommer härifrån.
 
4 veckor i gips
Brutet strålben och ett litet ben nedanför lillfingerknogen
De frågade om sjukskrivning men nej så illa är det ju inte


20230908_160215.jpg
 
Vi har också några såna här som slutar helt plötsligt mitt i ingenstans samt andra där man börjar följa gröna prickar som plötsligt övergår i gula eller blå. Jag och hunden fick en fin promenad på 5 timmar första gången jag gick där lunch virrade bort mig. Helt obegripligt för mig som inte kommer härifrån.
Men jösses! 😲 Antar att jag får vara tacksam att bara hamna 3km år fel håll trots allt. 😅🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 678
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 874
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp