Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon körde först, sen tog jag över ratten mellan Ulricehamn och Brahehus där vi träffade moster med familj några minuter som också var på hemväg 🥰. Sen chaffisbyte igen och vi stannade till vid Väderstad centralkonditori för matpaus; första gången jag besökte det, så gammalt och mysigt 😍. Sambon visste att deras matsmörgås med rostbiff, rostad lök och pepparrot var riktigt gott och så rätt han hade 😋😍. Jag lyxade även till med ett wienerbröd som var bra längesen 😋.
 
Det började inte regna förrän vid 16:30-tiden, och man får väl vara glad för en dag när man hinner både torka tvätt ute och promenera hunden utan att bli blöt... :up: Men nu strilar det på bra. Dock slipper vi blåsten den här gången, och det kändes rätt ljummet ute.

Jag skriver. Bland annat lägger jag till detaljer kring kakorna som jag bakade idag. Nu vet jag ju exakt hur de smakar, och hur det beter sig när man bakar dem. Trots att jag fuskade med en elspis... :p
 
Är helt slut efter dag två på semestern..! Har städat ur, dammsugit och dammat av en bil, tömt ur och flyttat över innehållet ur en gigantiskt frysbox som ska avfrostas, lagat lunch åt fyra personer, diskat, handlat, lagat middag åt mig själv, sytt klart ett projekt och klippt ur ungefär 80% av delarna till en klänning. Nu sitter jag och scrollar på Pinterest efter inredningsinspiration till min lägenhet som jag skulle vilja hinna fixa med nu när jag är ledig. Sen: vika lite tvätt och sova!
 
Om någon undrar så är vattenhindren tillfälliga :rofl:

20230723_185436.jpg
 
Skönt att komma hem till alla djuren och de verkade tycka likadant om att vi var hemma igen ❤. Efter lite handling och förbi stallet blev det de så goda egensaltade färska räkorna från Marcuskräftan, vitlöksbaguette och krusbärsläsk vi köpte med från kondiset; gott till middag och så Sunes sommar 😊. Denna roliga film som står sig såhär 30 år vid årsskiftet efter premiären 😄.
Ungkatten paxade sängplats mellan mig och älsklingen och honkatten har lagt sig hos husse; mys med älsklingen och våra två katter i sängen igen ❤. Jag har sovit gott borta men är ändå alltid skönast att sova I sin egen säng 🥰.
 
Halvligger i soffan med en hund på var sida om mig. Ute är det tyst och lugnt, balkongdörren står vidöppen och det är precis lagom varmt. Så oerhört skönt. Ska nu fortsätta spela ett lugnt spel på datorn för att trycka undan tankarna på att jag borde göra "något vettigt". (Oklart vad "något vettigt" skulle vara just precis nu.)
 
Vaknade till en helt vit värld. Det såg ut som om nån hängt vitt tyg för sovrumsfönstret.

Tjock dimma. När jag gick ut för att morgonrasta hunden såg jag inga grannar, jag såg bara min egen tomt, dimman var så tjock.
Nu har den lättat och de är lite sol ute.

Jag ska köra lite mer ved och städa lie uppe å övervåningen. Orkar bara göra små ryck av bägge delarna. Av någon anledning tar det mer emot att städa än att köra ved.:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp