Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Målat färdigt mitt sovrum äntligen!
Nu ska det bara upp lite gardiner och mer gröna växter.
Den nya madrassen ska fluffa till sig ett par dagar också innan jag flyttar tillbaka :)

Resten av möblerna ska få samma färg som sängramen någon gång i framtiden. Just nu är jag så less på att måla :yuck:

Bifogade filer

• 20230723_143736.webp
    20230723_143736.webp
    147,7 KB · Visningar: 47
Halvmånarna torkar nu på svag värme i ugnen. Inte den blekaste aning om vad det egentligen innebär... :D Hur torra ska de bli? Hur stark ska värmen vara (i receptboken står det "sval ugn" jag har satt min ugn på strax under 100 grader)? Har provsmakat en - goda är de i alla fall :) !!
De ska inte vara hårda på ytan utan lite lagom så att de går att hantera

Supergoda kakor!
Min farmor gjorde sånna och hon färgade glasyren rosa eller grön, sen garnerade hon med små bitar av torkad kanderad frukt :d

Åhhh, saknar farmor 💔💕
Jag fick nåt liknande hemma när jag var liten. Men det kallades skedkakor dom formades i en dessertsked och gräddade. Lades ihop.med sylt emellan och rullades i strösocker
Som ett litet ägg i utseendet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 467
Senast: tanten
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 681
· Visningar
45 535
Senast: Lilla
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka