Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt fått en hel del gjort i dag ändå. Lagade två maträtter som totalt blev 9 matlådor och en måltid till mig så nu är jag mätt! Jag körde igång diskmaskinen och tömde den och behöver stoppa in i den igen... har tvättat och torkat två maskiner tvätt och har en i tvättmaskinen som snart är klar. Plockat upp hundens leksaker och kartongen samt moppat golv, därefter dammsugit. Promenerat med hunden gånger flera, men själv bara ätit frukost och middag i dag så slarvig har jag varit.

Kvar är äta ett kvällsmål i kväll, gå kvällsrunda med hunden, prata med två barn i telefon, duscha, torka av spis och bänk, fylla i diskmaskin, renbädda samt titta på Stand By Me, som nu är på Viaplay, det är ju min favoritfilm av världens alla filmer!
 
Hemma och har duschat efter att ha varit i stallet. Hästen var inte på humör vilket gjorde mig på dåligt humör också, men vi gick en timme i alla fall. Fick inte sällskap heller som jag trodde så fick gå ensam med mina tankar 🙃

Hungrig nu igen så tar väl och äter strax! Sen får det bli lite mer Gentleman Jack på tv ❤️
 
:arghh: diskade och torkade när en tallrik for i golvet och den var verkligen över hela golvet. Sopade och dammsög och sopade. Slängde raskt ut katten som naturligtvis kom tassande för att kolla vad som pågår.

Varje normal katt gömmer sig när tvåbeningen skriker faaaan på högsta nivå och kommer inte springande för att se vad som pågår.
 
Kvällens outfit :D

20230723_174427.jpg
 
Jag har duschat bort lukten av brasa och myser med katten. Är glad, för idag har jag åkt häst! :laugh: (Vägrar kalla det ridning - jag satt i sadeln och bromsade mest hela tiden eftersom fröken häst ville springa fort pga bromsarna som kryllade över henne och jag ville skritta.) Jag ska ta mig iväg och köpa ett par ridskor eller stövlar - får gärna komma och rida hästen om jag vill och nu vill jag nog faktiskt! Har knappt suttit på en häst sedan hösten 2019, men på sistone har jag börjat längta tillbaka till hästlivet på riktigt.. Det kan bli en lagom mjukstart, att rida lite kravlöst på en pigg men snäll häst. Det känns faktiskt jättekul efter idag! Hästar är bäst!
 
Har hängt upp de blöta regnkläderna och ska nu parkera mig i soffan.
Ska nog sova ganska tidigt, senast midnatt. Imorgon ska jag till stallet på morgonen och sen tvätta trädäcket. Ska hämta altantvätt-grejen vid 10 så får jag se hur lång tid det tar. Måste ju flytta allt som står på trädäcket också :cautious:
 
Har nog hunnit med allt i dag. Nu äter jag och tittar på Stand By Me. Hunden släpar ut leksak efter leksak igen så det börjar se stökigt ut igen, men det är ok det med. Ligger här och tigger av min äggmacka jag stoppar i mig. När jag bäddade min säng studsade han i den och skällde på mig och när jag sedan äntligen lyckades bli klar och lämnade sovrummet rusade han efter och krockade rakt in i min rumpa eftersom han hade för hög fart och slog i bromsarna för sent. Lika glad var han för det liksom, satte kurs mot mattan vid diskbänken och bromsade den i en hög som vanligt. Han har hittat en ny sport!

Jag njuter alltid av att ha ett fint hem, de få minuterna det varar! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 913
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp