Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag - som inte ens gillar pelargoner pga lukten - köpte två stycken roliga varianter häromdagen när mamma och jag var på Pelargonhuset. Mina har inga blommor än, men jag föll för de häftiga bladen :) ! Den ena har ljusgröna blad med en mörkgrön kant längst ut och den andra varianten har blad som är ljusgröna, rosa och beige. Så fina :) ! De behövde planteras om, så nu har jag gjort det PLUS fyra andra krukväxter som väldigt länge har behövt få nya krukor och jord :up: . Tvätten hänger ute på torkvindan, och jag håller tummarna för att den torkar innan regnet drar in...
 
Lyssnar på musik och skriver ner lite information i word om olika anteckningstyper, journalsystemet osv som jag har lärt mig den här tiden på jobbet, lite sortering av tankarna när hjärnan fått vila lite från det. Kom ihåglappar är inte alls fel! Jag föredrar att ha sådant fysiskt och inte på datorn, så får köpa färg till min skrivare också :)

Annars så är ju tanken att köra igång tvättmaskin, diskmaskin och dammsugaren också i dag. Samt laga mat... Detta är bara ett sätt att skjuta fram alla måstena gissar jag :P Det behövs städas, spionen här hemma har släppt biljoner med pälstussar och splittrat en kartong i miljoner bitar, kasat runt med mattorna och slängt ut alla sina leksaker överallt. Herregud, det är som att ha ett småglin här hemma :D Härom morgonen vaknade jag och stegade ut till en anka (leksak) i tusen bitar på golvet. Själv låg han i soffan och såg mycket nöjd ut! Det var alltså DET han sysslade med när jag la mig kl 21.30 kvällen före, han var missnöjd med att jag la mig så tidigt, så efter att ha hoppat på mig i sängen höll han på med något så jag bad honom gå och lägga sig bara.... Jag skrattade dock bara högt och samlade ihop allt ludd, stoppade i det i ankans kropp och nu ligger den i lådan där andra djur ligger för att sys ihop :D
 
Hemkommen från Dalsland. Skulle stannat till idag egentligen, men åkte hem igårkväll för kände mig rätt överväldigad över alla människor och allt som skulle fixas. Kände att jag började hacka väldigt mycket på mig själv och att energin var slut, så var nog rätt beslut att åka hem tidigt och få landa lite hemma inför veckans aktiviteter.
Dopet blev jättefint, och mina vänner var väldigt tacksamma för allt jag kunde hjälpa till med :)

Nästa vecka är det Westcoast Equestrian Week och jag ska stå på hoppbanan på 80% av alla klasser, så det blir kul men intensivt 😅 I eftermiddag blir det funktionärsträff och hämta kläderna. Hoppas de är lita bra som förra året! Bästa funktionärsklöderna jag varit med om på alla tävlingar jag varit!
 
Stallet är klart och tvättmaskinen är igång. Har lagt inpackning i håret så om en stund ska jag duscha och sen äta lunch.

Måste sen fundera på kvällens outfit och parkering. Ska spela minigolf och prognosen säger regn.
Regnjacka är givet men ska jag sen ha regnbyxor eller snabbtorkande träningsshorts? Gympaskor eller sandaler? Parkera precis vid minigolfen och behöva betala? Parkera i mitt vanliga garage vid jobbet och gå till Folkets park? (Mitt förstahandsval.) Parkera i garaget och ta buss till Folkets park?

Ack, livets stora frågor :rofl:
 
Håller med! Så kul när man ser effekten av sitt arbete så snabbt 😁

Tack! Är verkligen supervackert, och mina vänner bor så idylliskt vid en sjö 😍
Ååh, i vilken del av landskapet? Norra, södra, östra eller västra räcker. Finns många fina sjöar här.
 
Banne mig att jag tror att jag ska sticka och köpa smör och lite fler ägg. Vill testa "Halfmånar" från en kokbok från 1904. Småkakor som man bakar i plättlagg och som sedan delas på mitten, lägg ihop två och två med sylt mellan, glaseras med florsocker och vatten och torkas i "sval" ugn. Låter intressant och gott... :)

Mamma gjorde såna.
Pappa älskade såna
Supergoda kakor!
Min farmor gjorde sånna och hon färgade glasyren rosa eller grön, sen garnerade hon med små bitar av torkad kanderad frukt :d

Åhhh, saknar farmor 💔💕
 
Jag funderar på att driva med folk i en Facebook-tjejgrupp men då blir jag nog avstängd :rofl:
"Hej Pink room. Min pojkvän har precis fått nytt jobb. Nu har han börjat träna flera gånger i veckan. Dessutom ibland i sällskap med tjejer.
Häromveckan var han på AW med flera tjejer och på en bild från kvällen höll han armen om en av tjejerna.
Ska jag vara orolig?"
 
Jag funderar på att driva med folk i en Facebook-tjejgrupp men då blir jag nog avstängd :rofl:
"Hej Pink room. Min pojkvän har precis fått nytt jobb. Nu har han börjat träna flera gånger i veckan. Dessutom ibland i sällskap med tjejer.
Häromveckan var han på AW med flera tjejer och på en bild från kvällen höll han armen om en av tjejerna.
Ska jag vara orolig?"
Standard i den gruppen ;) Om du har en sambo eller pojkvän vars namn folk kan hitta är det alltid någon som screenshottar din post och skickar till honom också;)
 
Stallet är klart och tvättmaskinen är igång. Har lagt inpackning i håret så om en stund ska jag duscha och sen äta lunch.

Måste sen fundera på kvällens outfit och parkering. Ska spela minigolf och prognosen säger regn.
Regnjacka är givet men ska jag sen ha regnbyxor eller snabbtorkande träningsshorts? Gympaskor eller sandaler? Parkera precis vid minigolfen och behöva betala? Parkera i mitt vanliga garage vid jobbet och gå till Folkets park? (Mitt förstahandsval.) Parkera i garaget och ta buss till Folkets park?

Ack, livets stora frågor :rofl:
Regnjacka,byxor,stövlar,syväst, betala så man slipper simma så långt :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp