Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle vilja komma iväg till en loppis med gamla böcker, men det är så sällsynt att man hittar sådana, tycker jag. Är - alltid - på jag efter äldre kokböcker och även böcker om Stockholm. Har faktiskt en riktigt bra samling kokböcker snart, men tyvärr saknar jag från början av 1900-talet. De flesta jag har är sisådär 1920-30-tal och det är några för sent för boken jag skriver nu...
 
Sådärja, dags att göra sig i ordning och gå till jobbet. Det blir en lång dag idag. Har varit vaken två timmar redan och efter jobbet ska jag iväg till partnerns mor och äta middag. Kommer bli väldigt skönt att slippa tänka på matlagning ikväll :p Hoppas bara att jag inte är för trött för att vara social. Just nu är hundarna väldigt mysiga och jag hade gärna legat kvar i soffan någon timme...
 
Halleluja! Sent i går kväll kom katten in efter att ha varit borta i sex veckor. Han ser väldigt oskadd och välgödd ut för att ha varit borta så länge. Han kommer än så länge bra överens med Marodören och tyckte att jag var en värdelös mamma som hade bebisen på galet medan jag var på toaletten 😁😍
 
Banne mig att jag tror att jag ska sticka och köpa smör och lite fler ägg. Vill testa "Halfmånar" från en kokbok från 1904. Småkakor som man bakar i plättlagg och som sedan delas på mitten, lägg ihop två och två med sylt mellan, glaseras med florsocker och vatten och torkas i "sval" ugn. Låter intressant och gott... :)
 
Banne mig att jag tror att jag ska sticka och köpa smör och lite fler ägg. Vill testa "Halfmånar" från en kokbok från 1904. Småkakor som man bakar i plättlagg och som sedan delas på mitten, lägg ihop två och två med sylt mellan, glaseras med florsocker och vatten och torkas i "sval" ugn. Låter intressant och gott... :)
Mamma gjorde såna.
Pappa älskade såna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp