Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med sonen igen, han uppdaterade lite. Det är hans sätt att behöva prata av sig. Det är så himla fint att han gör det, för han gör inte så mot andra, i dag beskrev han varför också-när han pratar med mig får han liksom kontakt, han får svar, både kloka svar han aldrig tänkt på och svar som bekräftar att jag vet vad han pratar om. När han ibland har försökt prata med andra runt honom är det mest "ok" eller "jaha" svar han får, ett himla ointresse från folk. Jag förstår precis vad han menar, har själv upplevt precis samma av min familj! Otroligt jobbigt att vara en tänkare och behöva/vilja prata om allt hjärnan suger i sig och så bryr folk inte sig och tänker inte ens djupare än en mm ner.

Sonen har ett militärintresse och själv har jag inte alls samma intresse, men har alltid lyssnat på honom när han pratat om det, sedan han var småtting, medan alla andra bara himlade med ögonen och viftade bort honom. För jag vet hur det är när folk inte bryr sig. Det gav mig en speciell känsla i mammahjärtat i dag när han sa att jag alltid lyssnar, bryr mig och kan svara-även vid ämnen jag kanske själv inte är intresserad av, och att jag inte viftar bort honom för att jag inte själv känner ett intresse för det, för det gör andra fortfarande och därför ringer han alltid mig när han behöver prata, inte andra.

Så nu njuter jag av berömmet från min äldsta unge och känner stoltheten och kärleken över samma unge flöda från hjärtat! <3 <3
 
Gick ut mellan skurarna, det var friskt och skönt ute!
IMG_0987.jpeg
 
Maken och Jag har nu tagit ut 4 (fyra) flyttlador och en nagot mindre lada fran mitt kontor till garaget ... allt ar fyllt med foton. Jag kommer att behova ga igenom det bild for bild ... scanna och lagga in electroniskt det som jag sparar. :cautious:

Tre flytt lador kommer fran flyttlasset som kom fran Asien, och en kommer fran flyttlasset efter mamma. Den mindre kommer fran de lador med fotografier som jag redan packat upp.

Men plats for mer "stuff" i mitt kontor far jag kanske i alla fall:D
 
Jag är den enda vakna här så tittar på en dokumentär på Netflix. Pappa är hundvakt så jag lånade vovven för en kvällstur(är bekant med ägaren och det är okej att jag tar ut hunden själv), kom tillbaka för en kort stund sedan. Så härlig hund, en dansksvensk gårdshund som är väluppfostrad och enkel, ett rent nöje gå med den damen :love: Nu sover både hunden och pappa dock, lite tråkigt...
 
Det låg en kopparödla fullt synlig i rabatten vid huset. Ingen bra plats med tanke på hund och katt. Så jag lyfte upp den och flyttade den till ett säkrare ställe. Det är kallt så den var ganska loj.

Mitt på var den tjock, undrar om den var mätt, eller full med ägg?
De är så vackra.

Edit: googlade och de föder ungar i augusti till oktober. Då skulle det kunna stämma med att den var dräktig :love:
 
Jag ville gärna ut till havet där jag inte hade besökt hittills och den sträckan föreslog sambon vi skulle cykla; mysig motion i sommarkvällen 😍.
Men när man vill ta bilder vid havet men är klantig och går på snorhal tång på berget och halkar å landar på ena knäet 😆. Tur det inte blev värre men skönare tillfällen finns ju helt klart 😏. Menä blir andra sommaren jag åker hem utan ett dopp i havet; inget badväder ju 🙃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp