Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade före fyra av en sprallig koltrast. Eftersom jag inte kunde somna om så gick jag upp och läste och kommenterade en uppsats. Två timmar senare var jag klar med det och kommentarerna skickade till berörd student. Därefter blev det frukost, morgonpromenad med hundarna och 15 km rullskidor.

Nu ska jag ut i skogen med de fyrbenta, sedan lunch och efter det tänkte jag nog försöka ta en tupplur.
 
13 maj blev det innan mössan åkte av på joggingrundan.
5,3 km fick räcka då ena foten gnäller lite efter att jag köpte nya skor. (Idag tog jag de gamla)
Ska åka och få laser en gång till.
IMG_1898.jpeg
 
Kan du bo hos kompisen tills du hittar nagot eget? I sa fall ... sok jobb dar ocksa. Far du nagot kan du ju flytta och prova hur det ar.
Jag har stått i kö till kommunens hyresbostäder i flera år så om jag skulle få jobb så finns möjligheten där. Jag tror att min poäng skulle räcka till åtminstone något. Så då skulle jag kunna hyra bostad tills jag märker att jag trivs och då köpa en lägenhet. Mycket billigare här än i Stockholm 😅

"Problemet" är att om jag flyttar så innebär det att min mamma måste också flytta. Och det lägenhetshuset kommer att plastas in till hösten och ett år framöver. Så det skulle behöva säljas innan dess isåfall. Lite knappt om tid men ja...

Och så är hela min familj i Stockholm. Känns lite i hjärtat att flytta ifrån dem :o:heart
 
Senast ändrad:
Kanske finns det några här som springer varvet idag? Jag står iallafall ett tag på avenyn sen och hejar, har några kompisar och några arbetskamrater som ska springa. Men hejar såklart på alla andra också :) Hade också tänkt och försöka se elitlöparna passera har aldrig sett dem men vill se hur fort det faktiskt går i verkligheten. Hade en kompis kille som ville testa hur länge han kunde hålla det tempot en kort sträcka när han tränade. Han höll det tempot och var helt slut efter 50 meter :D Såg @bumpo s inlägg nu hejar såklart på dig också @Malin_L
 
Ätit jättefrukost med bröd från bageriet och ungefär 8 olika sorters pålägg.

Skulle ta ett fint foto på frukostbordet varpå salladen i sakta mak trillar och välter ut ett väldigt fullt kaffeglas :meh:

Nåja, ska knapra i mig sista mackan och kolla mer stargate. Sen Diablo 4 hela dagen!
Möjligen med en solpaus.
 
Försökte sätta upp min solcellslykta på pinnen på fasaden på balkongen där det tydligen brukade hängas tvätt. Jag får inte upp den och den börjar lossna i fästet. Tyvärr hade jag en tung lykta som hängt där i ett år och den har antagligen gjort att fästet lossnat lite. Försökte skruva till det men det gick sådär.

Har bestämt mig för att jag inte orkar sätta några blommor och växter i år på balkongen. Jag har en svart tumme så förrförra året var det ett jäkla sjå med döende växter och stora mängder jord. Jag använder inte balkongen i princip någonsin eftersom den är sydväst och blir otroligt varm och solig på dagen. Jag vet att vissa äter middag där men eftersom jag inte har den innnätad står Megara och hojtar innanför balkongdörren. Som dessutom inte kan stängas för utifrån och försöker hon hoppa på handtaget för att ta sig ut så går den igen och kan inte öppnas igen. Skönt med taget beslut även om jag vet att jag kommer vara riktigt avis på alla fina balkonger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 117
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 835
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp