Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter på balkongen med en kopp te. Hade hunnit börja inbilla mig att jag kanske "vuxit ur" min björkallergi i år. Igår blev jag varse om att så inte var fallet. Idag hade jag denna säsongens första näsblod. :meh:

Tänkte fortsätta virka och fick omedelbart erbjudande om hjälp...

IMG_20230423_171832.jpg
 
Skyndat mig att elda löv i väntan på det annalkande regnet.
Och så blir regnet inställt :meh:

Jag har krattat högar, tänt på och blött ner med slangen runtom. Fortsatt till nästa hög och upprepat.
HELA JÄVLA DAGEN. Ledbruten och trött.

Har jag nämnt att jag hatar fjolårslöv....... :meh:

Inte blir det bättre av att jg knappt orkade kratta nåt alls förra året samt att de få stunder jag hade nån ork så blåste det massor. Så i princip är det närmare två års löv på vissa ställen. :rage:

Ska jag se nåt positivt så är det väl att jag i år ORKAR kratta.
 
Hittar inte funderar-tråden, så funderar här iställlet.
Någon som har någon förklaring till varför jag behöver lufta handukstorken stup i kvarten just nu? Bott här sex år o gjort det typ två gånger förr o nu massor senaste månaderna. Det låter alltså jättehögt i den av droppande vatten typ...
Kan det ha något samband att det ibland tar löjligt lång tid för vattnet att bli varmt nu på sistone (disk, dusch)?
 
Hittar inte funderar-tråden, så funderar här iställlet.
Någon som har någon förklaring till varför jag behöver lufta handukstorken stup i kvarten just nu? Bott här sex år o gjort det typ två gånger förr o nu massor senaste månaderna. Det låter alltså jättehögt i den av droppande vatten typ...
Kan det ha något samband att det ibland tar löjligt lång tid för vattnet att bli varmt nu på sistone (disk, dusch)?
Det läcker in luft och ut vatten nånstans?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp