Vad gör vi? Del CLXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
VĂ€ntar
 

Bifogade filer

  • 20230423_184107.jpg
    20230423_184107.jpg
    180 KB · Visningar: 35
Hmm, enligt SMHI Àr deras prognos för idag osÀker :crazy: kÀnns inte förtroendeingivande nÀr klockan Àr sju pÄ kvÀllen och de fortfarande inte vet vad det Àr för vÀder.

DÀremot Àr morgondagen sÀker. Molnigt och lite halvkallt med lite lÀtt regn.
 
HÄller pÄ att organisera filer pÄ min dator. Ett Sisyfosarbete. Det tar aldrig slut. SÀrskilt som det Àr rÀddade filer som inte har nÄgot namn. Ett antal tusen som jag mÄste gÄ igenom manuellt.
KÀnner igen det. Har 3 datorer med 6 hÄrddiskar + 1 lös som jag mÄste rÀdda . Suck ...
Lycka till i alla fall.
 
Har tillbringat en halvtimme pÄ Safety systems hemsida för att drömma om vilka hinder jag ska bestÀlla om hÀstarna flyttar. Det Àr mycket roligare Àn att hÄlla pÄ och ha beslutsÄngest. ;) Den hÀr gÄngen ska jag försöka vara smart nÀr jag köper och verkligen tÀnka ut vad som behövs och vad som anvÀnds. Sist jag hade egen gÄrd köpte jag nÄt frÄn safety system varje vinter (som en reaktion pÄ att det var vinter och jag var trÀningssugen), vilket ledde till att jag hade en gigantisk hinderpark. Filmbevis!

 
Har tillbringat en halvtimme pÄ Safety systems hemsida för att drömma om vilka hinder jag ska bestÀlla om hÀstarna flyttar. Det Àr mycket roligare Àn att hÄlla pÄ och ha beslutsÄngest. ;) Den hÀr gÄngen ska jag försöka vara smart nÀr jag köper och verkligen tÀnka ut vad som behövs och vad som anvÀnds. Sist jag hade egen gÄrd köpte jag nÄt frÄn safety system varje vinter (som en reaktion pÄ att det var vinter och jag var trÀningssugen), vilket ledde till att jag hade en gigantisk hinderpark. Filmbevis!



Men sĂ„ duktiga ni Ă€r! đŸ€©đŸ™Œ

AlltsĂ„ drömmen vore ju att bestĂ€lla dĂ€rifrĂ„n ocksĂ„. Vi bor nog pĂ„ egen gĂ„rd inom 2-3 Ă„r. LĂ€ngtar! 😍
 
En intensiv helg gÄr mot sitt slut och jag har flera saker kvar som jag hade tÀnkt hinna men aldrig hann. En intensiv vecka vÀntar dÀr kollegor redan har sjukanmÀlt sig, vi har ett öppet hus och bÄda cheferna Àr borta tre dagar dÀr jag ska gÄ in som ansvarig till viss del men jag fÄr Àven stöttning frÄn en utomstÄende chef. Det ska bli sÄ skönt med en tredagars helg hÀr nÀst!
 
Passade pĂ„ att rida tidigt i eftermiddags innan regnet kom; ett svettigt och roligt markarbetspass med bommar och cavaletti 😊. Pigg och motiverad hĂ€st som blev lite stark men samtidigt (alltid varit) nonchalant nĂ€r hindren Ă€r sĂ„ lĂ„ga sĂ„ hon fick göra en rĂ€ddning sĂ„ vi slapp dyka 😆. Efter ridning, skötsel och pyssel for jag hem och pysslade lite och lagade middag; testade kyckling med cidersĂ„s, inte sĂ„ tokigt 😊. For sen tillbaka och fixade boxen och eftersom det ju regnade hade pĂ„llan passat pĂ„ att rulla sig i vĂ€ntan pĂ„ inslĂ€pp och hade brĂ„ttom in 😄.
Vi avslutade en hĂ€rlig helg med god kvĂ€llis och ni kan ju lĂ€tt gissa vems katterna ville smaka av; min frukt- och bĂ€rsallad och turkisk yoghurt med vanilj eller sambons krĂ€ftor 😄.
 
Ligger i sÀngen. Borde sova. Inte pepp pÄ att jobba 8-17 imorgon igen. En vecka kvar, typ. Sedan blir det mina efterlÀngtade "konstiga" tider igen. Det enda bra Àr att det ÀndÄ ska regna massor nu i veckan, sÄ jag kommer ÀndÄ inte vilja vara utomhus och det kommer inte hundarna vilja heller. Men, nÀr det sedan blir lite soligt efter den hÀr regnveckan, jÀklar vad grönt och fint det kommer bli ute dÄ.

Sova var det ja.
Jag Àr mest sugen pÄ att ligga och glo pÄ youtube hela natten.
 
Men sĂ„ duktiga ni Ă€r! đŸ€©đŸ™Œ

AlltsĂ„ drömmen vore ju att bestĂ€lla dĂ€rifrĂ„n ocksĂ„. Vi bor nog pĂ„ egen gĂ„rd inom 2-3 Ă„r. LĂ€ngtar! 😍

Tack snÀlla! Det var nÄgra Är sen, men förhoppningsvis kommer vi igÄng snart igen. Det underlÀttar nÀr man har egen gÄrd, sÄ man kan bygga upp sÄna dÀr serier och lÄta stÄ nÄgra veckor. Orkar aldrig bygga mer Àn tvÄ hinder numera. ;)
 
Köpte storpack med flÀskkarré för att frysa in. Tog bort pappret det lÄg pÄ och nu fÄr Megara slicka rent förpackningen sÄ den Àr ren och torr nÀr jag behöver ta den till Ätervinningen imorgon.
 
Stod i Clas Ohlson idag och tittade pÄ grejer som skulle hjÀlpa mot kliande insektstick/-bett men tÀnkte att det Àr nog lugnt, bara april Àn ju och jag Àr inte en stor fantast av att vara ute sÄ mycket.

Vad mÀrker jag nÀr jag nyss drog ned byxorna om inte ett stort kliande myggbett rakt pÄ vaden? :meh:

KÀnns som att nÄgon mygga skrattade Ät mig bakom min rygg :cautious:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund DethĂ€r Ă€r kanske en dum och pinsam frĂ„ga. Och jag kĂ€nner mig redan o kunnig och som en dĂ„lig matte för att det hĂ€nde och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
TrĂ€dgĂ„rd & VĂ€xter Funderade först pĂ„ att stĂ€lla frĂ„gan i trĂ€dgĂ„rds trĂ„den men tĂ€nkte det blir smidigare med en egen liten trĂ„d â˜ș Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
KatthÀlsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6Äriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblÄsan och tarmar. Hon fick Àven...
Svar
9
· Visningar
1 047
KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp