Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ev ha jobbat idag. Dock inte hört något mer idag så kanske blir lugnt. Kunde förvisso ha hört av mig i helgen elelr nu på morgon om jag verkligen ville jobba, men känner mig rätt så slut efter senaste veckornas långa dagars, så klarar mig bra ändå. 😅

Så planen för dagen blir städ och tvätt. Och att plocka iordning här hemma. Får se hur långt jag kommer.
 
Är de lika sura som vanliga citroner? Jag förstår mig inte på de som kan äta färska citroner, det gör ont i min käke av bara tanken :rofl:
Har bara ätit 3 st och en var mkt surare än de andra. De smakar typ citron inuti. Men skalet ger en jättegod sötma. Dock var 1 av 3 mycket surare.
Det råkade bli den jag gav sambo testa. Han tyckte att ”Men, man kan väl inte äta dem med SKALET PÅ?”. Jag sa att ”Jooooo, det blir sött och gott av skalet.”
Han biter av en bit och hela nyllet på honom skrynklade ihop sig.
Jag: ”Tugga på skalet då! Det blir sött då!”
Han hade fortsatt skrynkelface. Och tyckte inte det var kul när jag sen lurade honom att man inte ska äta skalet eller minicitronerna som de är. 😅
Åt upp hans citron sen. Den var faktiskt rätt sur. :laugh:
 
Blää...Vaknade till inatt med ångestkänsla och vet fasen inte varför för jag minns inget jag drömt eller så...Sen hade visst huvudet kanat ner för lågt så jag fick en rejäl hosta pga reflux och låg och svalde och svalde. Det är ju en grej som blitt värre ju tjockare jag blitt men inte bra på sikt varesig för tänderna som tar stryk eller matstrupen som kan frätas hål eller orsaka cancer...Borde nog testa nått receptfritt ändå. Somnade om till 10, då kom ungkatten och undrade om inte matte ska gå upp snart...😄🥰.
 
Behöver köpa nya skor till jobbet (jo vi får skor men jag dör om jag ska gå 20000 steg om dagen i skyddsskor, föredrar walkingskor) och funderar på om det är värt det att kosta på sig mer välkänt märke typ salomon eller så från xxl där jag har presentkort att utnyttja eller om det är lika bra att ta ett par som jag hade förra året från stadium outlet som kostar hälften så mycket. De slits ju som fan så jag tänker att det kanske inte är bättre med dyrare när det är mekaniskt nötande så?
 
Jag har pekar fulfinger åt min gravidapp (för lite kontext så läs min tråd på barn) och har tillsammans med sambon gjort ett himla bra jobb med att få ordning i klädkammaren/förrådet, fått fram barnvagnen och fixat den inför Bebis samt sorterat orimligt stora mängder kartonger och kassar.

Nu ska jag dricka te och slappa i soffan en stund. Samt tydligen se på nån hockeyrepris
 
Sitter med groggy och sur katt med tratt (för andra gången sen en månad sedan), ser inte fram emot att behöva ta itu med all vård av dränaget igen :arghh::arghh:

Och det värsta är att om den inte läker ihop den här gången så sa de att de skulle behöva göra ett större sår och sy ihop det etc ... Vilket skulle innebära tratt igen :nailbiting:
Inte säker på om jag och katten överlever det :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp