Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått lova mina kollegor att inte komma in före 10 i morgon :idea: De hävdade bestämt att de kunde klara sig utan mig och att jag inte ska försaka min sovmorgon för att stötta dem. :) Blev sjukt trött på flera grejer idag så nu ska jag skriva ansökan till några jobb, det går alltid att tacka nej om det skulle vara så att man blir erbjuden det eller hur var det. ;)
 
Vad ledsen man blir i bland på föräldrar som vägrar vara glada åt något deras barn är exalterade över.

Vi har ett sprillans nytt fint stall. Barnet är superpepp och ber föräldern att komma med och titta på stallet, sadelkammaren och omklädningsrummet. Förälderns svar blir "mmm... kul. Skynda dig på nu, jag väntar i bilen"
:(

Ska gå och se om ungen behöver någon hjälp :)
 
Klippte manen idag. Stod han still som en ängel? Nej.🤔 Kröp det i skinnet på han? Ja. 😂

Blev en liten slow walk på stallplanen. Efter 5 minuter började han gäspa och verkligen tugga. Det är jobbigt att göra slow walk minsann men ack så härligt att göra när man inte orkar eller har lust att gå en promenad. Vi körde slow walk i ca 20 minuter. Det räckte för hans hjärna. 🧠💪
 
Jag tycker alltid det är intressant att få brev från min läkare.
Förra brevet stod det att "pga jag inte ville ha mer barn kunde jag vända mig till gyn för sterilisering". Jag har inga barn, ringde till och med mamma för att fråga om jag legat i koma på sistone och fött barn.
I senaste brevet "hade jag tydligen huvudvärk och kräkningar".
Jag undrar vad jag har nästa gång.
 
Skrattar åt att jag numera aldrig får bre mina mackor ifred 😂 så fort jag öppnar locket till smörbyttan hörs en duns på bordet bakom mig och när jag vänder mig om sitter den här farbrorn och tittar intresserat, ständigt redo att diska smörkniven!

IMG_20230423_202210.jpg
 
Jag sitter och filosoferar kring något som har kommit upp de senaste dagarna. Om man köper en ny vara från en webbutik, är det då okej att det man får hem inte ser helt splitternytt/fabriksnytt ut? Är det okej att det syns på lådan att den har varit öppnad? Är det okej att det fattas packmaterial runt sakerna i lådan? Är det okej att själva varan visar tecken på användning (alltså bara lite, och inget som påverkar varans funktion)? Jag tycker inte det. Men jag börjar undra om jag är lite tramsig? Men jag kan inte riktigt hjälpa att jag vill att något som är nytt verkligen ska vara...nytt... O_o

Jag älskar ju å andra sidan secondhand/vintage/antikt så det är ju inte så att allt jag har köps nytt. Lååååångt därifrån! Men det som ska vara nytt vill jag verkligen ska se nytt ut, dofta nytt, ligga i prasslande silkespapper.... Fånigt?
 
Jag sitter och filosoferar kring något som har kommit upp de senaste dagarna. Om man köper en ny vara från en webbutik, är det då okej att det man får hem inte ser helt splitternytt/fabriksnytt ut? Är det okej att det syns på lådan att den har varit öppnad? Är det okej att det fattas packmaterial runt sakerna i lådan? Är det okej att själva varan visar tecken på användning (alltså bara lite, och inget som påverkar varans funktion)? Jag tycker inte det. Men jag börjar undra om jag är lite tramsig? Men jag kan inte riktigt hjälpa att jag vill att något som är nytt verkligen ska vara...nytt... O_o

Jag älskar ju å andra sidan secondhand/vintage/antikt så det är ju inte så att allt jag har köps nytt. Lååååångt därifrån! Men det som ska vara nytt vill jag verkligen ska se nytt ut, dofta nytt, ligga i prasslande silkespapper.... Fånigt?
Köper jag nytt vill jag ha nytt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp