Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så bra lektion ikväll, supernöjd med hästen och sen blev jag lite mallig när ridläraren använde oss som exempel till några andra elever. :o

Mindre skoj med sms från stallägaren om att jag måste flytta vagnen då den står ”fel”. Fick slita och dra och flytta en massa skit för att hitta ett annat ställe där den förhoppningsvis kan stå utan att saker ställs för. Jag vill ju kunna använda grejerna. Inte vad min kropp orkade med efter lektionen precis. Nu har jag ont i käkleden. :(
 
Blev ett snabbare besök i stallet; fixade boxen och vilodag för pållan som plötsligt gjorde något väldans lustigt ljud medan jag mockade 😳. Sen for sambon och jag vidare till stan (in i dimman- jisses vilket väderomslag) med hästtransporten till mammas särbo för att hämta ett badkar och köra ut till mammas gård 😊. Några av hästarna från pållans förra stall ska gå på bete där i sommar- så härligt med lite liv och rörelse sedan stallet/ladugården blev tom ❤.
 
Blev blöt på dagens runda men inte lika blöt som i söndags. Skön luft att motionera i,
Laddar med kaffe och Magnum P.I
Jobb till 8-17:30.
 
Oj hoppla, bara hoppa ur sängen, slänga i sog frukost och iväg; inringd några timmar fram till lunch..många barn sjuka, förkylning igen tydligen. Jag är ju äntligen frisk igen så bara köra 😂. Sambon vill inte bli sjuk igeeeen. Nä inte jag heller men man vill ju jobba så...☺️
 
Fy fan så ruggigt väder. 2° och regn. Och eftersom min lägenhet är en bastu i sol så hade jag dragit ner alla element och hade bara 16,5° inne när jag vaknade. Blev varm av en dusch men kall igen bara att gå över till föräldrarna. Nu värmer jag mig en stund innan jag ska knata ner på stan till kiropraktorn.
 
Jag tycker alltid det är intressant att få brev från min läkare.
Förra brevet stod det att "pga jag inte ville ha mer barn kunde jag vända mig till gyn för sterilisering". Jag har inga barn, ringde till och med mamma för att fråga om jag legat i koma på sistone och fött barn.
I senaste brevet "hade jag tydligen huvudvärk och kräkningar".
Jag undrar vad jag har nästa gång.
Herregud! Läge för anmälan?
Om läkaren sänder brev baserat på totalt felaktiga uppgifter så är deet ju ett misstag.

I ditt fall ofarligt, men i andra fall kanske livshotande. Så fel får en läkare inte ha. Nästa misstag kan vara livsavgörande.
 
Riktigt seg idag. Fyra dagar kvar till semester, men då ska vi klämma in en heldag med kollegorna + aw, en sväng till kontoret för massa fix + avtackning, fem ”viktiga möten” mellan 1-3 timmar vardera och nånstans där ska jag också göra klart inför semestern också. Puh!
 
Tur i oturen att jag är arbetslös. Det är lite av ett heltidsjobb att ta hand om en katt med dränage. Undra hur folk som måste åka på jobb gör :confused:
 
Vädret matchar mitt humör.
Har med hundarna i bilen idag. Tog en morgonpromenad vid Vänern på nytt ställe
20230425_080925.jpg


Regnet kommer i.omgångar. Tänkte syraxs bege mig hemåt och jobba därifrån idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp