Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar få till mina helgplaner ändå så har nu varit i förrådet för att leta fram en tunn jacka för morgondagen innan vintern återkommer på söndag :D Måste nu släpa mig in i duschen för hårtvätt men tänker iaf göra det till soundtracket från RENT:angel1:
 
Loggade in på H-ppy p-nc-ke efter mer än 10(!) års frånvaro och möttes av tre videoklipp som startade samtidigt. Alltså varför?
Uppdaterade min profil men ångrade mig och tog bort den. Går inte att byta användarnamn och vill inte ha det gamla. få se om jag orkar göra ett nytt konto. Sidan verkar skräpig, det kom upp info på engelska där jag skulle godkänna/neka vilka data de får använda i marknadsföring eftersom jag tydligen bor i USA(?)

Ser på Efter Fem och är ganska rastlös och stressad, liksom ångest i kroppen. :(
Tycker HP känns väldigt lökig, mycket reklam och allmänt rörigt.
 
Var visst trött efter jobbet idag. När jag ätit middag så somnade jag i soffan, sov åtminstone en halvtimme och flyttade mig sedan till sängen. Har nu vilat några timmar och känner fortfarande det som att det inte finns ens lite energi i kroppen. Helt jäkla slutkörd. Imorgon börjar jag dagen med långpromenad, men sedan ska jag bara vila, vila och vila.
 
Nu ska jag sova.
Imorgon väntar äventyr. Dagen ser ut såhär:

06:00 fodra och släppa ut hästar.
Efter det tänker jag fixa stall sysslorna.
11:00 ca kommer Halles gamla ägare på besök. Vi ska ut och rida i skogen för att fika. Hon ska självklart få rida Halle 😍
Därefter blir det lite mat för pållarna kl 13-14.
Sen kanske jag hänger där i stallet i solen när ex ägaren åkt till sin kompis. Ska ju vara 20 grader imorgon 😍🙌
 
Satt en liten stund på trappen med en mugg kaffe i eftermiddags 😍 skönt men också ganska rejält varmt, sommarvärme plötsligt ju!, så idag blev det dags för markisen att rullas ut för första gången för I år, blekt och lite sliten av solen och vinden.
Fick bli att hämta pizzeriamat till middag; sommarsallad är sååå gott oavsett tid på året 😋. Efter soffhäng till Masked Singer Sverige följde älsklingen med och nattade hästarna, nu sovtajm 😴.
 
Grattis! Minns känslan!
Får jag vilket språk du talar?
Svenska?
Eller du menar vad jag behövde tolken till (kom jag på efter någon sekund :rofl:), det var en teckenspråkstolk som jag hade (försökt) bokat. Jag är gravt hörselskadad och vill jag prata med någon i långa meningar/stunder eller/och utan någon ansträngning så kommunicerar jag med (svenskt) teckenspråk :)
Men jag läser på läpparna väldigt mycket och talar den andra tydligt - hela tiden, de flesta brukar börja prata lite slarvigare efter någon liten stund - så kan jag klara mig någorlunda beroende på hur den andra personen pratar. Men det är ansträngande och vid vissa tillfällen så vill man inte råka missa något, som vid körprov 😅
 
Vaken. A ska vara stallvärd och jag ska mocka hage. Hage som varit så blöt att det inte gått att köra kärran i den på några månader så det är en hel del att göra...
 
Vaknade först typ 05:00. Otroligt onödigt. Vaknade sen igen strax före 07:00 och har drömt något obehagligt… sonen vaknade strax efter, ligger och kollar på sin ”padda” nu.

Ingen idé för mig att somna om då. Tänkte åka och handla tidigt men inte SÅ tidigt 😅
 
Svenska?
Eller du menar vad jag behövde tolken till (kom jag på efter någon sekund :rofl:), det var en teckenspråkstolk som jag hade (försökt) bokat. Jag är gravt hörselskadad och vill jag prata med någon i långa meningar/stunder eller/och utan någon ansträngning så kommunicerar jag med (svenskt) teckenspråk :)
Men jag läser på läpparna väldigt mycket och talar den andra tydligt - hela tiden, de flesta brukar börja prata lite slarvigare efter någon liten stund - så kan jag klara mig någorlunda beroende på hur den andra personen pratar. Men det är ansträngande och vid vissa tillfällen så vill man inte råka missa något, som vid körprov 😅
Men om du är gravt hörselskadad så påverkas inte din bilkörning av det? Tänkte att det är svårt att inte höra andra trafikanter och sirener?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp