Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så....har skrivit närmare 600 ord av de maximala 1200 OCH fått två fönster putsade inuti, emellan och på utsidan.... (jag VET att jag skulle hålla tyst om mina fönster men jag är ju lite stolt :D !) Har hängt ut två tvättar på torkvindan också, och nu ska jag fortsätta skriva lite och säkerligen ta en promenad rätt snart också... :)
 
Fodrat och vattnat (renoverat vattenslangar med nya fräscha kopplingar) , bytt däck, tvättat däck, dammsugit bil, rensat ogräs (himla vad snabbt det gick från vinter till växtexplosion!), burit in mindre träd för vedfix och nu är det snart dags att fylla på energi för att orka med ett pass på eftermiddagen också…
 
Men om du är gravt hörselskadad så påverkas inte din bilkörning av det? Tänkte att det är svårt att inte höra andra trafikanter och sirener?
Döva får också köra :D
Bilkörning utgår från synen i allra högsta grad (som du säkert vet) och är man tillräckligt uppmärksam, som de flesta döva oftast är i högre grad när det gäller synen, så lägger man märke till hur andra trafikanter reagerar och sirener på deras ... well, sirener :p
 
Går en längre promenad idag i lugn takt nu är det dags för matpaus! Inte fel i detta vädret! :)

IMG_20230422_123528765.jpg
 
Puh, hade tänkt bjuda kollegorna på nybakat idag men en annan kollega hann före och bjöd på vaniljglass, bananer, chokladsås, maränger och lättvispad grädde. :d

Hade hunnit peta i mig en stor sallad med massor av kål till lunch och lite nötter, så nu orkar jag inte något mer idag. 🤤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp