Erfarenhet av frystoalett

Ja alltså du får en stor fryst klump som du behöver hantera på något sätt. Jag minns däremot inte hur ofta man var tvungen att tömma det beror väll lite på många ni är och hur långa perioder ni är där. Ingenting ger sig ju av så så ni får räkna ut ett snitt på hur stor volym per dag ni producerar och sedan se hur stor volym kärlet har. Man tycks urinera 1-2 l per dag och avföringen är väll något mer varierande då beroende på hur mycket fibrer man äter. Sen beror det också på om ni slänger papper i kärlet eller ej.
 
Ja alltså du får en stor fryst klump som du behöver hantera på något sätt. Jag minns däremot inte hur ofta man var tvungen att tömma det beror väll lite på många ni är och hur långa perioder ni är där. Ingenting ger sig ju av så så ni får räkna ut ett snitt på hur stor volym per dag ni producerar och sedan se hur stor volym kärlet har. Man tycks urinera 1-2 l per dag och avföringen är väll något mer varierande då beroende på hur mycket fibrer man äter. Sen beror det också på om ni slänger papper i kärlet eller ej.

Det lät ju härligt med en stor fryst klump! 😂

Kanske inte så roligt heller om det blir ett längre strömavbrott?
 
En frystoalett känns väldigt dyrt om ni bara ska använda den i väntan på en riktig toalett? Klarar ni er inte med en kemtoa/campingtoa så länge? Den måste tömmas ofta, men kostar en bråkdel av den där frystoan...
 
Vi hade det på landet många år när jag var liten. Hyfsat hygieniskt, så länge påsen är fryst. Sen lades den i en liten latrintunna med lock, där den förstås tinade rätt fort. En bit att kolla tidigt är vad kommunen erbjuder för alternativ kring latrinhämtning och vad kostnaden är.
Luktfritt... nej. Men luktade mindre än öppen tunna i utedass. Hur ofta man byter... minns inte, du får uppskatta just er mängd. Förslagsvis kissar man nån annanstans än i frystoan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp